مدیر امور زارعت جهاد کشاورزی کردستان گفت: سهمیه استان از کودهای بیولوژیک در سال‌جاری ۴۳ هزار و ۸۰۰ تن تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد صالح احمدی روز شنبه در کارگاه آموزشی جایگاه کودهای بیولوژیک در کشت گندم در سنندج، افزود: نقش تغذیه گیاهی در افزایش عملکرد و تولید محصولات کشاورزی بر کسی پوشیده نیست ولیکن افزایش مصرف کود شیمیایی در یکسری از مناطق و در پاره ای از محصولات کشاورزی مشکلاتی را برای خاک های کشاورزی و بویژه محیط زیست و حتی سلامت انسان باعث می شود.

وی اظهار داشت: در همین راستا یکی از سیاست های جدید وزارتخانه استفاده از کودهای آلی، زیستی و کود‌های میکروبی است به طوری‌که سهمیه و برنامه ابلاغی امسال ۴۳ هزار و ۸۰۰ تن است که این میزان برش شهرستانی شده و به شهرستان ها هم ابلاغ شده است.

احمدی اهمیت جایگاه کودهای بیولوژیک در کشت گندم را مهم برشمرد و گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها کشاورزان را به استفاده از کودهای بیولوژیک در کشت های زراعی و باغی ترغیب کنند.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی کردستان در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: به رغم اینکه کمبود بذر گندم امسال که بواسطه مشکلات و تاخیر در بارندگی های پاییزه و سرمازدگی و خشکی حادث شده اما کشاورزان با رویکرد و مدیریت مناسب توانستند نتایج و خروجی خوبی بار آوردند.

به گفته احمدی با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده از سال آینده مشکلی در تامین بذر گندم و حتی بذر جو کشاورزان نخواهیم داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.