مسعود عبدالهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازرسی های شبکه بهداشت استان از مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی اظهار کرد: در این مدت حدود 6 هزار بازرسی از مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی انجام شد و این مراکز نیز شناسایی و پلمپ شدند ضمن اینکه 60 مورد تخلف نیز جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.
وی به آمار بازرسی های 6 ماهه امسال از مراکز توزیع مواد غذایی استان نیز اشاره کرد و افزود: در این مدت، 25 هزار و 896 مورد بازرسی از مراکز عرضه توزیع مواد غذایی استان انجام شد و 127 هزار و 467 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف نیز کشف، ضبط و معدوم شده است.
عبدالهی یادآور شد: 150 مرکز توزیع و عرضه مواد غذایی نیز در نیمه نخست امسال پلمپ شد و این امامن به پرداخت 122 میلیون و 250 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند و 402 مورد نیز به مرجع قضایی معرفی شدند.
وی ادامه داد: در بازرسی های انجام شده از مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی با 506 مورد از دستفروشان دوره گرد برخورد شد و 139 هزار و 26 مورد از تجهیزات پرتابل مانند رطوبت سنج، ترمومتر، سنجش بار میکروبی، پی اچ متر شوری سنج به منظور بررسی رطوبت دما، اندازه گیری و بررسی رطوبت دما، شوری مواد غذایی و میکروب ها در رستوران ها، قنادی ها، نانوایی ها و مراکز عرضه مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفته نیز سنجش به عمل آمد.
به گفته وی، در این مدت تعداد 15 هزار و 631 کارت بهداتشی جهت متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان صادر گردید که به ‌منظور تامین سلامت مصرف‌کنندگان و ارتقای سطح بهداشتی محصولات غذایی، مراکز عرضه‌ کننده به‌ صورت مستمر کنترل می شوند.
وی با اشاره به اینکه عرضه محصولات غذایی حساس تابع شرایط خاص بهداشتی بوده و در همین ارتباط تاریخ‌های تولید، انقضا و شرایط نگهداری ماده غذایی، بهداشت فردی و ساختمانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: در صورت مشاهده موارد تقلب و تخلف بهداشتی با افراد متخلف قاطعانه برخورد می شود.
عبدالهی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه مشکل بهداشتی از سوی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مبنی بر رعایت نکردن موازین بهداشتی و عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی مراتب را به سامانه 190 اعلام کنند تا در سریعترین زمان از سوی بازرسان بهداشتی پیگیری شود.
خبرنگار: شیوا اردلان منش** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.