به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی طهماسبی روز شنبه در مراسم راهپیمایی 13 آبان شهرستان قروه افزود: 13 آبان یادآور رشادت‌های ملت غیور و انقلابی ایران اسلامی در مبارزه مستمر با مظاهر استعمار، استبداد و طاغوت‌های زمان است.
به گفته وی، حضور باشکوه و گستره مردم در راهپیمایی 13 آبان بیانگر اقتدار ایران و وفاداری مردم به نظام اسلامی و انقلاب و نوعی تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام طهماسبی افزود: روز 13 آبان حوادث مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی را در ذهن‌ها تداعی می‌کند که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.
وی با اشاره به اینکه حضور پر شور مردم در راهپیمایی 13 آبان بیانگر اتحاد و همدلی مردم ایران است، تاکید کرد: امروز بار دیگر وحدت و یکپارچگی را به جهانیان ثابت کردیم.
به گزارش ایرنا، روز دانش ‌آموز در ایران مصادف است با 13 آبان، علت نامگذاری این روز واقعه کشتار جمعی از دانش‌ آموزان در راهپیمایی سال 57 بدست عوامل رژیم شاهنشاهی است که در اعتراض به حکومت پهلوی در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند، به منظور گرامیداشت این روز، 13 آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده است.
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.