مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان گفت: میزان منابع بانک های استان در ۶ ماهه نخست سالجاری معادل ۶۱ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۱ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید کمال حسینی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید در سنندج، افزود: میزان منابع بانک‌های استان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری معادل ۶۱ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۱ درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین منابع مربوط به بانک های ملی، ملت و کشاورزی بوده است، گفت: بیشترین منابع مربوط به سپرده های کوتاه مدت است بالغ بر ۲۴ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال معادل ۲۹.۷ درصد از کل سپرده ها می شود.

حسینی از رشد ۳۰.۱ درصدی میزان مصرف بانک های کردستان در شش ماهه نخست سالجاری خبر داد و اظهار داشت: میزان مصرف معادل ۶۰ هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد خوبی برخوردار بوده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان خاطرنشان کرد: از لحاظ نوع سپرده بیشترین مصارف مربوط به بانک مسکن با ۲۸ درصد و بانک کشاورزی و ملی نیز به ترتیب ۱۹.۲ درصد و ۱۷.۲ درصد است.

به گفته حسینی بیشترین مانده تسهیلات اعطایی به تفکیک بخش های اقتصادی مربوط به بخش ساختمان با ۴۲.۲ درصد و کمترین آن مربوط به بخش صنعت و معدن با ۷.۴ درصد بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به مجموع مطالبات بانک ها نیز گریزی زد و گفت: نسبت کل مانده مطالبات به مانده مصارف در ۶ ماهه نخست سالجاری معادل ۷.۳ درصد و در ۶ ماهه سال ۹۵ معادل ۷.۸ درصد بوده، به عبارتی مجموع مطالبات بانک ها نسبت به مصارف در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان همچنین به مقایسه سهم تولید ناخالص داخلی، اشتغال و تسهیلات بانکی به تفکیک بخش های اقتصادی استان پرداخت و گفت: سهم تولید ناخالص داخلی در بخش کشاورزی و صنعت و معدن و نیز خدمات و بازرگانی به ترتیب ۲۵، ۵.۹ و ۵۷.۴ درصد است و سهم اشتغال این سه بخش نیز به ترتیب ۲۷، ۸.۸ و ۲۸.۱ درصد بوده است.

حسینی سهم تسهیلات بانکی بخش کشاورزی را ۱۶.۹ درصد و بخش صنعت و معدن را ۷.۴ درصد و نیز بخش خدمات و بازرگانی را ۲۳.۵ درصد عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.