به گزارش خبرنگار ایرنا، طی پنج روز 230 ورزشکار در قالب 33 تیم از 31 استان کشور در 10 وزن به رقابت می پردازند.
سرپرست فدراسیون بوکس در این آیین، گفت: باید بوکس را آنچنانکه شایسته است به مردم نشان دهیم.
افشین داوری افزود: ورزش بوکس به دلیل تخلیه هیجانات ورزشکار و تماشاچی، بسیار ارزشمند است و باید به آن توجه خاصی داشته باشیم.
وی خواستار حفظ آبروی ورزش بوکس در کشور شد و اظهار کرد: بوکس می تواند زمینه ایجاد جامعه ای سالم و به دور از آسیب های اجتناعی را فراهم کند.
رییس هیات بوکس کردستان، این استان را نگین ایران و سرزمین مجاهدت های خاموش خواند و گفت: بدون شک، بازیکنان و مربیان مهمان در این رقابت ها، به اصالت فرهنگ مردمان این خطه پی خواهند برد.
اکبر جوهری، بهعنوان این رقابت ها یادواره 5400 شهید کردستان اشاره و تاکید کرد: حضور پررنگ و افتخارآفرین مردم این استان در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی، نشان از آگاهی و فرهنگی بودن این خطه دارد.
وی بی مهری فدراسیون به این ورزش را غیرقابل قبول دانست و خواستار توجه بیشتر فدراسیون به این ورزش شد و گفت: نیاز است هرچه سریعتر انتخابات ریاست فدراسیون برگزار و رئیس فدراسیون بوکس مشخص شود تا بیش از این شاهد بلاتکلیفی این رشته ورزشی در کشور نباشیم.
رئیس هیات بوکس کردستان با اشاره به اینکه ورزش بوکس یکی از ورزش های المپیکی و دارای قدمت است افزود: همگی باید از این ورزش حمایت و اهتمام ویژه ای به آن داشته باشیم.
به گفته جوهری، علم و فن داوری ورزش بوکس هم باید به روز شود تا داوری ها صحیح باشد و حق ورزشکاری ضایع نشود.
به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی بزرگسالان کشور انتخابی تیم ملی، یادواره 5400 شهید کردستان، پنجم تا نهم آبان در سالن آزادی سنندج برگزار می شود و تماشای آن برای علاقمندان رایگان است.
هم اکنون بیش از یک هزار بوکسور بیمه شده در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار دهنده: امید بهمنی
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.