به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا روز یکشنبه در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با دستور کار ارائه پروژه های خاص در بخش کشاورزی برگزار شد، پیشنهاد مطرح کردن کردستان به عنوان قطب تولید پروتئین کشور را قابل اجرا شدن دانست و افزود: این پتانسیل در استان وجود دارد تا گوشت کردستان نیز مانند عسل به یک برند تبدیل شود.
به گفته وی، باید تمام تلاش خود را برای رفع موانع سر راه تولید و اشتغال استان به کار ببندیم و اگر مشکلی بر سر راه بود برای حل آن راهکاری پیدا کنیم.
وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم اهالی روستایی در روستا بمانند و درآمد کافی هم داشته باشند که با توجه به اهمیت این موضوع لازم است نماینده‌ای از سوی استان به صورت ویژه پیشنهاد تبدیل کردستان به قطب پروتئین کشور را پیگیری کند.
مرادنیا عملی شدن این پیشنهاد را در ایجاد اشتغال استان موثر دانست و یادآور شد: باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تلاش کند تا برای تامین منابع مالی آن، راهکاری در لایحه بودجه گنجانده شود.
استاندار کردستان با اذعان به اینکه تولیدات کشاورزی خوبی در استان وجود دارد ولی کشاورزان منفعت زیادی از آن نمی برند، گفت: بیشترین نفع فروش محصولات باغی استان نصیب دلالان می شود.
به گفته وی، اگر برای هر کدام از محصولات شرکتی تشکیل شود و تولید کنندگان، سهامداران آن باشند و محصولات را مستقیم به بازار ارائه کنند، در این صورت می توانند تعیین کننده قیمت هم باشند.
تنظیم و انتشار: مجید سلیمانی
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.