به گزارش ایرنا، این تسهیلات در قالب طرح تسهیلات اشتغال زایی روستایی پرداخت می شود که هدف آن رفع محرومیت و حمایت از طرح های اشتغازایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان و توسعه اقتصادی روستا است.
این طرح طبق تفاهم نامه سه جانبه از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بنیاد علوی به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک سینا اجرا می شود که در سال جاری 34 طرح با 261 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده به بانک عامل معرفی و در انتظار دریافت تسهیلات خود هستند.
معاون امور هماهنگی استانداری کردستان در این ارتباط، شاخص های اولویت بندی تسهیلات پرداختی در این طرح را شامل استقرار در روستا، اشتغالزایی طرح، اهلیت سرمایه گذار و مجری و داشتن توان مالی اعلام کرد و گفت: همچنین اجرای این طرح با توجه به توانمندی های استان در بخش کشاورزی و گردشگری انجام می شود.
امیر قادری افزود: طرح های صنایع تبدیلی کشاورزی، توجه به زنجیره های تولید در سطح روستاها از جمله سردخانه ها، فرآوری محصولات، بسته بندی و نگهداری مواد غذایی و در حوزه گردشگری نیز به مجتمع های بین راهی و گردشگری و واحدهای اقامتی از جمله طرح هایی است که می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
به گفته وی، در آخرین کمیته توسعه روستایی استان اختصاص 90 میلیارد ریال نیز به 12 طرح اشتغالزایی در روستاهای استان تخصیص یافته است که متقاضیان می توانند پس از تکمیل مراحل قانونی از سهم استان استفاده کنند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان نیز در این خصوص گفت: دی سال سال گذشته 200 میلیارد ریال سهمیه استان ابلاغ شده که تاکنون 31 طرح به مبلغ 256 میلیارد ریال در کارگروه استانی مصوب به بانک سینا معرفی شده اند.
به گفته کورش مرادی، تاکنون از این میزان اعتبار 60 میلیارد ریال به 13 طرح پرداخت شده شده و 20 طرح نیز با مبلغ 133 میلیارد ریال مصوب و در حال عقد قرارداد است که این طرح ها منتجر به اشتغال 256 نفر می شود.
وی افزود: در سال 96 نیز تعداد 34 طرح به مبلغ 261 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 335 نفر توسط کارگروه استانی به بانک سینا معرفی شده و از این تعداد نیز سه طرح موفق به اتمام مراحل قانونی در بانک شده است.
مرادی اخذ وثیقه ارزشمند شهری توسط بانک سینا را مهمترین مشکل پرداخت این تسهیلات اعلام کرد و یادآور شد: استاندار هم اکنون در حال مذاکره با بانک برای تسهیل در شرابط وثیقه است.
بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، بنیاد علوی به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک سینا، در قالب تامین مالی طرح های مناطق روستایی کشور، حداکثر 20 میلیارد ریال تسهیلات قابل اعطا به هر متقاضی پرداخت می شود.
حداکثر سود این تسهیلات 12 درصد است که 10 درصد سود بانکی آن به صورت یارانه ای تامین می شود.
پنج درصد از یارانه سود تسهیلات توسط بنیاد علوی و پنج درصد نیز توسط معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور تامین می شود که در نهایت این تسهلات با نرخ تک رقمی به متقاضیان مناطق محروم و روستایی پرداخت شود.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.