مدیرکل استاندارد کردستان به مجوز ۲۱۶ تجهیزات تفریحی شهربازی ها اشاره کرد و گفت: ۴۰ مورد تجهیزات تفریحی شهربازی کردستان در طول یک سال گذشته پلمپ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور لهونیان روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در سنندج، افزود: امسال پوستر روز جهانی استاندارد توسط یک ایرانی طراحی و به عنوان پوستر سازمان بین المللی استاندارد مورد استفاده قرار گرفت.

وی به شعار امسال استاندارد" استاندارد ها شهرها را هوشمند تر می کنند" نیز اشاره کرد و گفت: برای عینیت یافتن شهر هوشمند تعابیر و اصلاحاتی از سوی کشور ها و سازمان های مختلف تبیین شده است اما در توضیح این بحث آمده که شهر هوشمند مبتنی بر اطلاعات و داده و تکنولوژی شش وجه را در خود جای می دهد.

لهونیان ادامه داد: حاکمیت و مدیریت یکپارچه و تعاملات ایجاد شده در سطح شهرها و اقتصاد و کسب و کار الکترونیکی و نیز حمل و نقل و محیط و مردم و در نهایت زندگی هوشمند را دربرمی گیرد.

مدیرکل استاندارد کردستان عنوان کرد: اداره کل استاندارد کردستان در راستای ارتقای هوشمند شدن سطح شهر با بهره گیری از توان و مدیریت کارکنان ضمن بازرسی کارشناسان از واحد های توایدی توانستند اقدامات درخوری را به انجام برسانند.

لهونیان به اقدامات و عملکرد این اداره کل در سال گذشته نیز گریزی زد و گفت: در خصوص واحد های تولیدی صدور ۱۰۱ پروانه و دادن ۱۹ مجوز و تعلیق ۳۶ مورد و همچنین ابطال ۳۴ پروانه از اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

وی تایید و استاندارد سازی آسانسورهای ادارات را دیگر اقدام این نهاد برشمرد و گفت: تایید استاندارد آسانسور ادارات و ساختمان های مسکونی از طریق اداره کل استاندارد انجام می شود و در این راستا بازرسی از ۳۳۱ آسانسور توسط شرکت های بازرسی و اعطای ۳۰۳ مورد گواهی و همچنین بلوکه شدن ۲۰ مورد و اخطار به ۶۸ مورد جهت تعمیر و نوسازی صورت گرفته است.

لهونیان به مجوز ۲۱۶ تجهیزات تفریحی شهربازی ها اشاره کرد و ابراز داشت: با نظارت و بررسی های به عمل آمده صدور ۸۵ مورد گواهی و ۴۰ مورد پلمپ از تجهیزات شهربازی های سطح شهرها و جمع آوری ۵۰ مورد وسایل فرسوده نیز در طول یک سال گذشته شکل گرفت.

وی مصنوعات طلا را دیگر اقدام مهم اداره کل استاندارد ذکر کرد و گفت: به تعداد ۹۳ گشت مشترک از واحد های صنفی طلا در سطح استان حدود ۴۹۲ صنف طلا مورد بازرسی و ۸۷۰ گرم طلا به عنوان طلای فاقد کد شناسایی در سال گذشته قیچی و ضبط شدند.

مدیرکل استاندارد کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه صادرات و واردات کالا نیز ۷۵۱ مورد کالا در گمرک باشماق تعیین ماهیت شدند و صدور ۵۱ مورد گواهینامه کالاهای صادراتی و نیز ۹۱ مورد بازرسی طی یک سال گذشته صورت گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.