مدیرکل هواشناسی کردستان از فرا رسیدن فصل سرما و باران پاییزی طی هفته جاری در این استان خبرداد.

محمد طالب حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این خبر اظهار داشت: در استان کردستان پاییز با تغییر زاویه تابش خورشید عملا از روز اول مهر از راه می‌رسد و تراز گرمای زمین به تدریج به صورت غلبه میزان گرمای خروجی بر میزان گرمای ورودی دگرگون می‌شود که این وضعیت در دمای هوا مشهود می‌شود اما یخبندان و سرمای پاییزی عملا از آبان ماه شروع خواهد شد و در بیشتر از پنجاه درصد موارد در ده روز نخست آبان مردم شاهد بارش‌های پاییزی خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: سال‌جاری بر اساس مدل‌های پیش بینی فصلی انتظار مجموع بارندگی در پاییز در دامنه  اندکی کمتر از نرمال است اما به هرحال بارش پاییزه حدود سی درصد بارش سالانه را شامل می‌شود و انتظار بارندگی از شرق تا غرب استان از 100 تا 250 میلیمتر بارش است و 100 میلیمتر بارش با توزیع زمانی و مکانی مناسب رطوبت مورد نیاز دیم زارهای وسیع استان را فراهم می‌کند. 

کلیات از پیش بینی هوای کردستان

 مدیرکل هواشناسی استان کردستان اظهار داشت: طی هفته جاری توده هوای موجود با یک هوای سرد شمالی جابجا می‌شود و طی روزهای پایانی هفته هوای نسبتا سرد در منطقه مستقر خواهد شد.

حیدری افزود: این تغییر در توده هوای فعلی شرایط مناسبی برای بارش را طی هفته بعد فراهم می‌کند.

حیدری افزود: البته این میزان بارندگی در نوبت اول طبیعتا محدود خواهد بود اما به احتمال زیاد اولین بارش پاییزه طی هفته بعد اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.