صدیقه عبداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این راهبران آموزشی و پرورشی بیش از سه هزار و 100 کلاس درس را در روستاهای استان نظارت کرده و در کنار معلمان به کیفیت بخشی فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدارس کمک می کنند.
وی افزود: بیشترین تعداد راهبران آموزشی در سال تحصیلی جاری به مدارس روستاهای دیواندره و سنندج هر کدام 15 نفر و کمترین تعداد نیز به مناطقی همانند کرانی و موچش به تعداد چهار نفر اختصاص یافته است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه هر راهبر آموزشی میانگین بین 20 تا 40 کلاس درس را نظارت می کند، یادآور شد: انتخاب راهبران آموزشی برای مدارس روستایی بستگی به صعب العبور و دور و نزدیک بودن روستاها دارد و هر اندازه روستایی دورتر و صعب العبورتر باشد آمار کلاس های تحت نظارت راهبران نیز کمتر می شود.
به گفته وی، این راهبران آموزشی افرادی توانمند با تجربه کار در مدارس چند پایه هستند که مشکلات آموزشی موجود در این مدارس را رفع و به ارتقای سطح آموزشی و علمی معلمان و ارتقای توان دانش آموزان کمک می کنند.
عبداللهی هدف از بکارگیری این راهبران در مدارس روستایی را افزایش موفقیت و کارآیی کلاس های چند پایه و ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری در مدارس روستایی و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان اعلام کرد.
وی ادامه داد: راهبران آموزشی و پرورشی به عنوان سفیران تحول در آموزش باید از علم و تخصص برخوردار و دارای مهارت های فنی و علمی لازم باشند.
در سال تحصیلی گذشته 104 راهبر آموزشی در 2 هزار و 349 کلاس درس مدارس ابتدایی مناطق روستایی استان کردستان فعالیت داشتند.
سال تحصیلی جدید (97 - 96) سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی استان کردستان با 12 هزار کلاس درس پذیرای 285 هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با 26 هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز شد.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.