فرشاد سرحدی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش تقریبی این اراضی 180 میلیارد ریال بوده که هم اکنون به کمک مراجع قضایی رفع تصرف و به اموال دولت بازگشته است.
به گفته وی، همچنین در این مدت با پیگیری های انجام یافته برای یک هزار هکتار ( 10 میلیون مترمربع) از اراضی دولت در محدوده شهرهای استان سند مالکیت بنام دولت اخذ شده و با اسناد قبلی میزان سند مالکیت اراضی دولتی در کردستان نزدیک به 10 هزار هکتار رسیده است.
وی، مساحت زمین های ملی محدوده و حریم شهرهای کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می شود را 40 هزار هکتار با ارزش تقریبی 100 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: روند اخذ اسناد مالکیت اراضی بنام دولت همچنان از سوی این اداره دنبال می شود.
مدیر املاک اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان افزود: هم اکنون ٢٥ کارشناس حقوقی این اداره کل، مسئول پیگیری پرونده های حقوقی و کیفری مطرح در دادگاه ها هستند.
به گفته سرحدی، با تشکیل یگان حفاظت در اداره کل راه و شهرسازی از تابستان سال گذشته کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف از آنها با سرعت و قدرت بیشتری درحال انجام بوده و شیب تصرف اراضی کاهش یافته است.
وی افزود: مردم می توانند هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها را با تماس با شماره تلفن 33158794 به اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان و یا شهرستان ها اطلاع دهند.
استان کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران و 227 کیلومتر با کشور عراق مرز دارد؛ این استان در مجموع یک میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
خبرنگار: حسن حسین زاده/ ** انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.