به گزارش خبرنگار ایرنا منصور لهونیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت 10 مورد شکایت از واحدهای تولیدی استان در مراجع قضایی رسیدگی شده و هشت مورد از موارد ثبت شده در سامانه رسیدگی به شکایات نیز مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی به 44 مورد گشت های مشترک از مصنوعات طلا در 6 ماه اول سال جاری اشاره و اظهار کرد: از مجموع بازرسی از 243 واحد مصنوعات طلا و جواهر در استان، 623 گرم طلای بدون کد شناسایی قیچی و ضبط شده است.
وی اضافه کرد: این کشفیات از بازارهای شهرهای بانه، مریوان و سقز بوده و در دیگر شهرهای استان، مورد خاصی وجود نداشته است.
مدیرکل استاندارد کردستان به 410 مورد تعیین ماهیت کالای صادراتی در گمرک باشماق مریوان در نیمه نخست امسال اشاره کرد و افزود: این رقم در 6 ماهه اول سال گذشته، 219 مورد بوده است.
لهونیان یادآور شد: تعداد 36 مورد گواهینامه صادرات و 10 مورد گواهینامه و مجوز مربوط به واردات نیز در این مدت صادر شده است.
وی به بازرسی از شهربازی های کردستان در سال 95 و 96 اشاره کرد و گفت: از تعداد 198 شهربازی روباز و سرپوشیده، 100 مورد به دلیل عدم پیگیری و استاندارد سازی، پلمپ شد.
لهونیان اشاره ای هم به بازرسی از آسانسورهای موجود در ادارات و اماکن عمومی کردستان داشت و بیان کرد: از 135 دستگاه آسانسور موجود در ادارات، 47 مورد گواهی معتبر داشته و 68 دستگاه بدون گواهی بودند که در حال بازرسی هستند و تاکنون 20 دستگاه نیز پلمپ شده است.
مدیرکل استاندارد کردستان، با بیان اینکه استاندارد حلال طیور برای اولین بار در کردستان در سال گذشته صادر شده است ادامه داد: 2 پروانه استاندارد حلال دیگر هم در زمینه کشتارگاه صنعتی دام در استان، آماده صدور است.
لهونیان، در ادامه سخنان خود، با اشاره به اینکه استاندارد کردستان در زمینه پایش و کنترل مصالح ساختمانی جز استان های پیشرو است اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته، کیفیت مصالح ساختمانی در زمینه انطباق با استاندارد، 10 درصد ارتقا یافته است و امیدواریم عدم انطباق به صفر برسد.
وی با اشاره به اینکه 52 جایگاه فعال CNG در استان وجود دارد اضافه کرد: در نیمه نخست امسال، 52 بازرسی در مرحله اول و 45 بازرسی در مرحله دوم انجام شد که از این تعداد بازرسی، 45 جایگاه، موفق به تاییدیه عوامل بحرانی شدند.
وی ادامه داد: تعداد 31 جایگاه برای بازرسی ادواری به شرکت بازرسی ارجاع داده شده که در مرحله نخست، 11 جایگاه بازرسی و سه جایگاه به علت عدم همکاری، قطع گاز شدند.
به گفته مدیرکل استاندارد کردستان، این اداره کل، در زمینه ترویج استاندارد جزو استان های فعال بوده و آمادگی دارد برای اصناف، کارشناسان شهرداری و نظام مهندسی و حتی مردم، دوره های آشنایی با استاندارد برگزار کند.
لهونیان، آموزش برون سازمانی را در 6 ماهه اول سال جاری، چهار هزار و 692 نفر، ساعت عنوان کرد و یادآور شد: این آمار در سال گذشته، یک هزار و 718 نفر ساعت، بوده که نشان از رشد 173 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد.
هم اکنون 270 واحد تولیدی فعال و حدود 603 قلم کالا در کردستان تحت پوشش اداره کل استاندارد هستند.
چهاردهم اکتبر برابر با 22 مهر به نام روز جهانی استاندارد تعیین و نامگذاری شده است.
خبرنگار: وریا کرمی **انتشار دهنده: امید بهمنی
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.