با انعقاد قرارداد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی کشور فاز توسعه مشاغل خانگی در کردستان و هشت استان کشور اجرایی شد.

به گزارش ایلنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور با امضای قراردادی با جهاد دانشگاهی؛ طرح اجرای توسعه مشاغل خانگی در کردستان و هشت استان دیگر کشور برای 20 هزار متقاضی را کلید زد.

در آیین این مراسم که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان و مدیر اشتغال و توسعه کارآفرینی این اداره کل نیز حضور داشتند، علی ربیعی گفت: با انعقاد این قرار داد، برای 20 هزار نفر متقاضی مشاغل خانگی در کشور تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می گردد.

 وی با بیان اینکه در سالجاری 800 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای این طرح در نظر گرفته شده است افزود: از ابتدای دولت یازدهم تا پایان شهریور ماه امسال، 5 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید اختصاص داده شده که 4 هزار و 800 میلیارد تومان آن برای اشتغال بوده است .

 ربیعی همچنین به آمار 2میلیون و 300هزار نفر متقاضی مشاغل خانگی طی سال های 90 تا 95 اشاره کرد و افزود: برای یک میلیون و 360 هزار نفر مجوز مشاغل خانگی صادر و حدود 2هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات نیز به بیش از 600 هزار نفر متقاضی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تعریف و ماهیت شغل درحال تغییر است گفت: حتی تغییر قوانین تامین اجتماعی و سایر قوانین را دنبال می‌کنیم که آن ها را به سمت رسمی شدن نیز ببریم.

  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان یادآور شد: مشاغل خانگی نیز یک شغل است ودیدگاه نخبگان نسبت به مشاغل خانگی باید تغییرکند چرا که شغل دیگر تنها به معنای استخدام نیست و این تصور باید درکارجویان و سیاست‌گذاران نیز کنار گذاشته شود .

 استان های آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خراسان های جنوبی، رضوی و شمالی، کرمانشاه، لرستان و ایلام  8 استان کشور هستند که به همراه استان کردستان به عنوان پایلوت فاز توسعه مشاغل خانگی در نظرگرفته شده اند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.