حجت الاسلام سادات که در معیت بیرق مبارک حرم حضرت ابوالفضل (ع) به بیجار سفر کرده است روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از پذیرایی روزانه پنج هزار زائر برای صرف ناهار، شام و صبحانه خبر داد و خاطرنشان کرد: کمک های مردمی در قالب 20 کامیون به شهر مقدس کربلا منتقل و به مدت 20 روز از عزادران پذیرایی خواهد شد.
او با اشاره به مکان مناسب موکب استان کردستان اظهار کرد: تمام خدمات رسانی و پذیرای توسط خدام و افراد داوطلب انجام می شود و بسیاری از خدمات دیگر توسط نهادهای خیریه و سازمان های مردم نهاد صورت می گیرد.
او با بیان اینکه موکب پذیرایی استان کردستان از زائران حضرت امام حسین(ع) در کربلای معلی برای دومین سال است که فعالیت می کند افزود: در سال گذشته مردم دوستدار حضرت امام حسین(ع) در قالب کمک های نقدی، جنسی، طلاجات، مواد خوراکی، البسه، پتو، فرش، موکت، لبنیات و نیازمندی های دیگر کمک شایان توجهی به موکب داشتند و امسال نیز انتظار می رود این کمک ها تا 2 برابر افزایش یابد.
در مراسم پیاده روی اربعین به سوی کربلا از ابتدای مسیر تا انتهای آن تقریباً تمامی طول مسیر به وسیله چادرها یا سازه هایی تقسیم بندی شده است که عراقی ها به این هیئت ها موکب می گویند. موکب در واقع مکانی است که برای خدمات رسانی به زائران پیاده بر پا می شود.
حجت الاسلام سادات از دوستداران ساحت مقدس حضرت امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) که مایل هستند بعنوان خادم به کربلا اعزام شوند خواست برای ثبت نام و آمادگی های بعدی به ستاد عتبات عالیات شهر بیجار و دیگر شهرهای استان کردستان مراجعه نمایند.
وی ادامه داد: همه خانواده ها و مردم عزاداری که مایل به اهداء کمک های نقدی و جنسی هستند می توانند، با دفاتر این ستاد و ستادهای نماز جمعه هر شهر هماهنگی نمایند.
وی یادآور شد: مردم متدین و عزدار حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در اربعین سال گذشته حدود 10 میلیارد ریال به موکب استان کردستان در کربلا کمک کردند.
وی در پایان گفت: بیرق مطهر و معطر به ضریح و بارگاه حضرت ابوالفضل(ع) اکنون میهمان مردم شهرهای بیجار و حسن آباد است و در صدد هستیم مردم تمام شهرهای دیگر این شهرستان نیز آن را زیارت نمایند.
در اربعین سال گذشته بیش از 2 هزار زائر کربلا و عتبات عالیات از شهرستان بیجار که در شرق استان کردستان واقع شده است به کربلا عزیمت کردند.
خبرنگار: سید باقر سبحانی** انتشار دهنده: امید بهمنی
7350/6108
برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.