رئیس شبکه دامپزشکی بیجار در گفت و گو با ایرنا از آماده باش پرسنل دامپزشکی به منظور نظارت بر ذبح قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا در این شهرستان خبر داد.
هادی اسکندری اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بازرسان بهداشتی این شبکه از ساعت هفت تا21 شب به صورت آماده باش آماده نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح قربانی های خیرین است.
وی گفت: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت های قربانی و تأمین بهداشت عمومی این کار بصورت ویژه انجام می شود.
اسکندری افزود: با هماهنگی های انجام شده کشتارگاه دام این شهرستان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت هفت صبح به صورت رایگان دام های خیرین را کشتار می کند.
وی توصیه کرد: خیرین و صاحبان نذورات توجه کنند، به منظور جلوگیری از انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام، دامهای قربانی خود را در کشتارگاه دام و تحت نظارت بازرسین بهداشتی و شرعی ذبح کنند.
وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر نوع کشتار و اقدامات غیربهداشتی توسط برخی افراد مراتب را به شماره تلفن 38223991گزارش دهند تا بازرسان این شبکه موضوع را پیگیری کنند.

**برگزاری یادواره شهدا
یاد واره شهدا در روستای 'جوروندی' و برخی محلات بیجار با عنوان (آبروی محله) روز پنجشنبه در این شهرستان برگزار شد.
فرمانده بسیج مقاومت بیجار در این خصوص اظهار کرد: ماه محرم و صفر در حفظ، پایداری و تداوم اسلام نقش شاخص و تعیین کننده ای داشته اند و این کرامت نیز قطعا بخاطر شهادت مظلومانه و راست قامتان شهدای کربلا است.
حسن عسگری تاکید کرد: نهادهای فرهنگی، هنری، مذهبی و حتی اجتماعی و کسانی که دغدغه جامعه سالم را دارند، باید در این مسیر گام بردارند.
عسگری برگزاری همایش (احلا من العسل) را نیز یکی دیگر از نمادهای تاثیر گذار در قلوب و نگاه دانش آموزان دانست که با حضور تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان برگزار شد.
شهرستان بیجار 450 شهید تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.
خبرنگار: سیدباقر سبحانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
7350/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.