رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با مشارکت همه قشرهای جامعه امکان پذیر است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر گروسی در همایش تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر یگان های نظامی و دستگاه های قضایی ستاد استان کردستان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر و نهی از منکر در حقیقت دو فریضه مهم در اسلام است که توجه به آن باعث می شود، بسیاری ناهنجاریها از جامعه رخت ببندد و همه هزینه هایی که در جامعه برای مقابله با بزهکاری صرف می شود، با امر به معروف و نهی از منکر از بین رود.

وی با اشاره به نقش ستاد امر به معروف و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: با نهادینه‌ کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، منکرات از جامعه رخت بربسته و معروفات گسترش می‌یابند و در این صورت است که جامعه‌ای عاری از هرگونه ناهنجاری محقق می‌شود.

معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تصریح کرد: باید با تدوین یک برنامه راهبردی و عملیاتی، امر به معروف و نهی از منکر و نهی از منکر را از حالت محجوریت خارج ساخت.

وی افزود: این فریضه مهم درآیات متعدد قرآن مورد تاکید قرارگرفته و به موجب اصل هشتم قانون اساسی هم دعوت به خیر، امر به ‌معروف و نهی‌ از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل، بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت؛ بنابراین امر به معروف و نهی از منکر مبانی شرعی و قانونی دارد.

گروسی با بیان این که احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با مشارکت همه قشرهای جامعه امکان پذیر است، گفت: توجه به این دو فریضه الهی در برابر هجمه فرهنگی و اعتقادی دشمنان امر مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و همه باید احساس مسئولیت کنند که واسطه خیر برای ترویج معروفات و تذکر لسانی جهت ترک منکرات باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از جرائم و ناهنجاری‌ها نیز برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات بسیار خوبی در سطح استان صورت گرفته است و ارتباط مستقیمی بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم با ستاد امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد و با همکاری این دو نهاد، حجم ورودی پرونده ها به دادگستری کم می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.