خسرو سیف پناهی شعبانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بدلیل وجود شرایط تشکیل گرد و خاک بر روی بیابان های سوریه و عراق از امروز تا چهارشنبه و انتقال بخشی از این گرد و غبار به آسمان کردستان، کیفیت هوا و دید افقی در مناطق مختلف استان در این ایام کاهش می یابد.
وی افزود: براساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، امروز به علت نفوذ جریانات شرقی و شمال شرقی به آسمان کردستان و تضعیف پایداری هوا، افزایش ابر، وزش باد و احتمال بارش پراکنده باران برای نیمه شرقی استان پیش بینی می شود.
سیف پناهی ادامه داد: از روز سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری هوای مناطق مختلف استان کردستان نسبتا پایدار است و تنها در ساعاتی از بعد از ظهر سه شبه وزش باد، تشکیل و رشد ابر پدیده غالب خواهد بود.
به گفته وی، از لحاظ دمایی طی 2 روز آینده، دمای هوا تغییر محسوسی ندارد اما برای روزهای پنجشنبه و جمعه دمای استان کردستان کاهش محسوسی یافته و هوا خنک تر می شود.
کارشناس پیش بین اداره کل هواشناسی کردستان گفت: خروجی مدل های هواشناسی نشان می دهد که حداقل دمای شبانه طی چهار روز آینده بتدریج کاهش دارد بویژه روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی نقاط نیمه شرقی استان (قروه، بیجار و دهگلان) دمای خاک به صفر درجه سانتیگراد هم می رسد.
سیف پناهی اضافه کرد: سلین با حداکثر دمای 35 درجه و قاملو با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بوده اند.
وی گفت: دمای هوای سنندج نیز در شبانه روز گذشته بین 9 و 33 درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.