به گزارش خبرنگار ایرنا، رضوان حکیم زاده روز یکشنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: در این طرح به جای تمرکز بر نیاز سنجی از مرکز، نیازسنجی با محوریت معلمان و مدیران و مبتنی بر فعالیت های درس پژوهی و همیاری آنان انجام می شود.
وی افزود: توانمند سازی نیروی انسانی جزء لاینفک نظام آموزشی بالنده و با کیفیت است و معلمان باید ارتقا داشته و متناسب با پیشرفت های صورت گرفته به روز و کار آمد باشند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اولین و مهمترین ارزش محوری را اعتماد و احترام به معلمان اعلام کرد و یادآور شد: معلمان کارگزاران اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند و برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش باید نگاه به معلم تغییر کند و نباید به ایبن قشر به عنوان کارمند نگاه شود.
وی با اشاره به آسیب های نخبه پروری و جداسازی مدارس بر اساس مولفه های مختلف بر اطلاع رسانی و آگاه سازی معلمان، خانواده ها و اولیای دانش آموزان تاکید کرد و گفت: این کار موجب می شود دانش آموزان کمتر با چالش های این موضوع روبرو شوند.
حکیم زاده با اشاره به فعالیت های درون مدرسه ای و ضرورت ایجاد فرصت های یاد دهی و یادگیری برای تمامی دانش آموزان و امکان ابراز وجود برای آنان افزود: دادن فرصت برابر، عدالت در محبت و توجه به تمامی دانش آموزان و استعدادها برای ساختن محیط تربیتی و فراگیر شدن آن و توجه به دانش آموزان با نیازهای ویژه ضروری است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی و حساسیت این حوزه، ابتدایی را مقطع شکل گیری شخصیت دانش آموزان دانست و بر توجه به تمامی بخش های این حوزه از جمله جذب نیروی انسانی کارآمد تاکید کرد.
رشید قربانی با بیان اینکه در سال های اخیر در حوزه ابتدایی اقدامات خوبی انجام شده است، ارتقای پوشش پیش دبستانی را عامل رشد پوشش دوره ابتدایی دانست و با بیان اینکه ایجاد و تقویت راهبران آموزشی اتفاق خوبی در دوره ابتدایی بود، خواستار توجه به نظارت و راهنمایی در مدارس دوره های مختلف تحصیلی شد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: در سال تحصیلی 97 - 96 پنج راهبرد با 30 برنامه عملیاتی در سه حوزه پیش دبستان، ابتدایی و گروه های آموزشی با مجموعه فعالیت هایی به منظور کیفیت بخشی به برنامه ها پیش بینی شده است.
صدیقه عبداللهی افزود: در این راستا تفاهم نامه همکاری بین استان و شهرستان ها و مناطق و تهیه و تدوین برنامه عملیاتی در حوزه های سه گانه منعقد شده است.
به گزارش ایرنا، سال تحصیلی جدید (97 - 96) در استان کردستان در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی با 12 هزار کلاس درس و حضور 285 هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با 26 هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.