به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز شنبه در دیدار رئیس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان افزود: نوع خبررسانی در آرامش و التهاب جامعه نقش مستقیمی دارد بطوریکه یک رسانه می تواند با جهت دهی مثبت به رویدادی، مردم را به حفظ آرامش سوق دهد.
وی افزود: خبرگزاری ایرنا پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به خوبی توانسته این وظیفه خود را به عنوان خبرگزاری رسمی نظام اسلامی در حوزه اطلاع رسانی انجام دهد.
به گفته وی، خبرگزاری جمهوری اسلامی اخبار خود را با هدف آگاه سازی مردم و جامعه انجام می دهد و نقاط ضعف را برای جلوگیری از متضرر شدن مردم و رفع این کاستی ها از سوی مسئولان منعکس می کند.
وی همچنین توجه رسانه به مردم و انعکاس نظرات آنان را مهمترین عامل برای جلب اعتماد عمومی یک رسانه دانست و افزود: خیرخواهانه و ناصحانه عنوان کردن مطالب و ارائه نقد منصفانه از مواردی است که رسانه می تواند در توجه به نظرات مردم از آن استفاده کرد.
آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: خبرگزاری ایرنا هم اکنون در اخبار خود علاوه بر توجه به خواست مردم، مسائل کلان کشوری را نیز در نظر می گیرد و تلاش می کند با اطلاع رسانی درست مسئولان را به رفع کاستی ها و مشکلات یاری کند.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله و هفته امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: ترویج معروف ها از دیگر کارکردهای رسانه هاست و برای نهی از منکرات نیز مطالب آنها برای اصلاح جامعه صورت گیرد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج نیز در این دیدار با بیان اینکه ایرنا با حداکثر توان بر اساس سیاست های نظام اسلامی و دولت گام بر می دارد، افزود: در دولت های یازدهم و دوازدهم ایرنا فرصت تازه ای بدست آورده تا به جایگاه اصلی خود باز گردد.
مجید سلیمانی تاکید کرد: این خبرگزاری متعلق به همه ارکان نظام اسلامی است و با توجه به خط مشی جدید خود که توجه به مطالبه های مردمی و عمومی است بدنبال کمک به مسئولان برای تحقق خواسته های مردم است.
وی یادآور شد: دقت، صحت و سرعت سه شاخصه اصلی کار خبرگزاری جمهوری اسلامی است ولی نمی خواهیم هیچ کدام از این شاخصه ها فدای دیگری شود بنابراین انتشار درست و موثق اخبار مهمترین رویکردی است که ایرنا دنبال می کند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تنها خبرگزاری رسمی کشورمان است که در سال 1313 برابر با 1934 میلادی به عنوان ششمین خبرگزاری جهانی راه اندازی شد.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.