به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به آغاز ماه محرم و همچنین هفته دفاع مقدس اظهار کرد: خداوند در آیه 104 سوره آل عمران به وضوح مسلمانان را به امر به معروف و نهی از منکر امر فرموده است که نشان دهنده اهمیت این فریضه در اسلام است.
وی افزود: جامعه اسلامی نباید از فریضه امر به معروف و نهی از منکر خالی باشد چرا که در صورت بی توجهی به این امر مهم و واجب، فساد بر اجتماع غالب می شود.
ماموستا خدایی با بیان اینکه همواره باید جماعتی وجود داشته باشد که دیگران را به این فرضیه رهنمون کنند، اضافه کرد: خداوند به کسانی که آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند، رستگاری دنیا و قیامت را ارزانی خواهد کرد.
وی احساس مسئولیت در مقابل رفتار دیگران را نیز ضروری دانست و یادآور شد: در سایه امر به معروف و نهی از منکر می توان شاهد جامعه ای سالم بود.
امام جمعه سنندج محرم را ماه ایثار و شهادت خواند و گفت: فرصت این ماه را غنیمت شمرده، از گناهان گذشته توبه کرده و جهاد اکبر (امر به معروف و نهی از منکر) را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم.
ماموستا خدایی ادامه داد: به فرموده پیامبر(ص) روزه گرفتن در دهم ماه محرم، کفاره گناهان است بنابراین نسبت به این امر، کوتاهی نکنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بانکداری اسلامی اشاره و اظهار کرد: بانکداری، مهمترین بخش اقتصادی هر کشور است و این بانکداری در جامعه ما باید اسلامی باشد.
ماموستا خدایی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به دفعات بر اسلامی کردن بانک ها تاکید کرده اند، افزود: امیدواریم دولت، اسلامی شدن بانک ها را در اولویت کارهای خود قرار دهد.
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان هم در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج ضمن بیان عملکرد سپاه در سال های گذشته در استان، امنیت کشور را مهم دانست و از مردم خواست در پایداری امنیت منطقه و کشور، نیروهای نظامی و انتظامی را همراهی کنند.
سردار محمدحسین رجبی با اشاره به رشادت های مردم استان کردستان در راستای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی، گفت: مردم این استان در هشت سال دفاع مقدس در 2 جبهه مقابله با ضد انقلاب و رژیم بعث عراق جنگیدند و اقتدار و عزت ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند.
وی افزود: نیروهای مسلح مستقر در استان کردستان با استفاده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس و با بهره مندی از تجهیزات مدرن و پیشرفته؛ آمادگی مقابله با هر گونه تهدید و ناامنی را دارند.
سردار رجبی تاکید کرد: نیروهای مسلح مستقر در استان کردستان آمادگی دارد تا هر گونه تهدید در خارج و داخل را دفع کنند و این مهم به برکت روحیه ایثار و شهادت در هشت سال دفاع مقدس به دست آمده است.
هفته اول ماه محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.