به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز جمعه در آیین رژه نیروهای مسلح مستقر در کردستان که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد، افزود: از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان از هر ابزاری برای مقابله با ملت ایران استفاده کردند ولی همستگی و اتحام مردم و هوشیاری مسئولان در راس آنهخا امام امت و رهبر معظم انقلاب مایه شکست توطئه های دشمنان شد.
وی اظهار کرد: همه اقوام ایرانی با هم متحد و یک رای از کیان ایران اسلامی دفاع می کنند و مردم استان کردستان نیز با تقدیم پنج هزار و 400 شهید در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده است.
آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: مصادف شدن هفته دفاع مقدس امسال با ماه محرم، تقارن زیبایی است و اگر ایران در دوران دفاع مقدس پیروز شد بخاطر پیروی از مکتب عاشورایی بود.
وی با اشاره به دشمنی های استکبار با مردم ایران گفت: دشمن می خواهد با ایجاد اختلاف، انحراف ایجاد کند ولی پیروان مکتب عاشورا اجازه نمی دهند در جهان به مظلومان ستم شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: در بین کشورهای اسلامی تنها مردم ایران هستند که از مسلمانان میانمار حمایت می کنند و این امر برای مردم کشورمان افتخار بزرگی است.
به گزارش ایرنا، رژه نیروهای مسلح یگان های نمونه نظامی و انتظامی مستقر در استان کردستان روز جمعه 31 شهریور همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس در بلوار آزادگان سنندج برگزار شد.
در این مراسم که همزمان با سراسر کشور با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرماندار سنندج، فرماندهان نظامی و انتظامی، اقشار مختلف مردم و مسئولان اجرایی استان برگزار شد، یگان های نمونه ارتش، سپاه بیت المقدس، مرزبانی و انتظامی و بسیج از مقابل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و جایگاه سان رژه رفتند و توان و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.
انجام حرکات رزمی، رژه یگان های موتوری و خودرویی نیروهای مسلح استان کردستان از دیگر برنامه هایی بود که در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.
در هفته دفاع مقدس در مجموع بیش از 500 برنامه مختلف با حضور اقشار مردم در استان کردستان برگزار می شود.
در 31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد.
جنگ تحمیلی به مدت هشت سال طول کشید که طی آن بیش از 188 هزار نفر به شهادت رسیدند، به مناسبت بزرگداشت مجاهدت و ایثار رزمندگان اسلام 31 شهریور تا 6 مهر هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
آمار شهدای دفاع مقدس 188 هزار و 15 نفر است که از این تعداد 171 هزار و 235 نفر در جبهه های جنگ و 16 هزار و 708 نفر بر اثر حملات هوایی و توپخانه ای دشمن در شهرها و مناطق مسکونی به شهادت رسیدند.
جنگ تحمیلی در تابستان 1367 به پایان رسید.
استان کردستان پنج هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.