به گزارش ایرنا، پرویز کولانی روز سه شنبه در همایش پرچمداران بصیرت با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای قیام عاشورا پی ریزی شد، اظهار کرد: در کنار شور حسینی باید شعور حسینی را تقویت کرد.
به گفته وی، جامعه ما به همان اندازه که به شور حسینی نیاز دارد به شعور حسینی نیز نیاز دارد البته برای مقابله با تهاجم و ترفندهای دشمنان در بعد فرهنگی، اعتقادی و مذهبی مردم باید شور و شعور حسینی را در کنار هم داشته باشند تا بتوانیم در مقابله با هجمه ها و تهدیدات دشمنان ایستادگی کنیم.
کولانی با بیان اینکه دشمن بدنبال ایجاد اختلاف در میان مسلمانان است، تاکید کرد: هم اکنون که در اوج آرامش و اقتدار هستیم باید قدر وحدت خود را بدانیم و در جهت حفظ این همبستگی قدم برداریم.
وی با بیان اینکه دشمن وحدت جامعه اسلامی را هدف قرار داده است، یادآور شد: آنها بدنبال تفرقه افکنی و از هم پاشیدن اتحاد مسلمانان هستند و هر کاری که به وحدت جامعه اسلامی ضربه بزند را انجام می دهند.
فرماندار قروه با اشاره به اینکه در هر منطقه مولفه ها و اولویت تامین امنیت متفاوت است، اضافه کرد: در استان کردستان بویژه شهرستان قروه مهمترین عامل در تامین امنیت، وحدت مردم است.
به گفته وی، امنیت با وحدت گره خورده و هر حرکتی در راستای ضربه زدن به وحدت جامعه باشد ضربه به امنیت است و باید مواظب باشیم از همه فرصت ها در راستای حفظ و تقویت وحدت استفاده کنیم.
کولانی گفت: باید وحدت جامعه در منطقه بعد از هر مناسبت مذهبی و ملی تقویت شود چون این کار باعث ترس و ناامیدی دشمنان می شود.
وی افزود: نفسی که در رسای اهل بیت و در مدح خداوند جاری شود، مقدس است و باید تلاش کرد برنامه های ماه محرم با مدیریت مناسب و شایسته برگزار شود و به مبانی اصلی فلسفه ماه محرم و واقعه عاشورا توجه کر و اگر به واقعه عاشورا و هدف امام حسین(ع) درست توجه نکرده و آگاهی نداشته باشیم در حق عاشورا بی مهری کرده ایم.
در شهرستان قروه 200 هیات مذهبی فعالیت دارند.
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.