به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان سید احسن علوی در بازدید از کارگاه های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید ورمقانی سنندج افزود: آموزش های فنی و حرفه ای نمود عینی اقتصاد مقاومتی است و با توجه ویژه به این آموزش ها، می توان گام های بزرگی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشت.
وی ادامه داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با بهره گیری از نیروهای خدوم و متخصص، توانسته است گامی موثر در راستای توانمند سازی مهارتی جوانان کردستانی بردارد که این اقدامات و فعالیت ها قابل ستایش است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان نیز در جریان این بازدید با اشاره به فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: این سازمان به منظور تربیت نیروی متخصص و کارآمد برای ورود به بازار کار در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر با دارا بودن بین از 6 هزار استاندارد آموزشی مورد تائید سازمان جهانی کار(ILO) فعالیت می کند.
سیدجمیل احمدی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: آموزش های مهارتی به عنوان یکی از ارکان اصلی ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح کشور می تواند در تحقق منویات رهبری در حوزه کمک به بالا بردن بهره وری تولید و ایجاد اشتغال نقش مهم و تاثیرگذاری را ایفا کند.
وی افزود: نیاز است به آموزش های مهارتی که می تواند نقشی بی بدیل در راستای توسعه همه جانبه کشور داشته باشد توجه لازم شود.
احمدی از ارائه آموزش های مهارتی در 2 بخش دولتی و خصوصی در سطح استان نام برد و اضافه کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با دارا بودن 16 مرکز چارت دار دولتی، سالانه بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر– ساعت آموزش های مهارتی را در سطح استان ارائه می کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان ادامه داد: در بخش خصوصی نیز 125 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان با ارائه بیش از یک میلیون و 250 هزار نفر – ساعت آموزش های مهارتی به عنوان بازوان توانمند این اداره کل در امر توسعه و اشاعه بیش از پیش آموزش های مهارتی تلاش می کنند.
احمدی، دانش، مهارت و تغییر نگرش را به عنوان مولفه های اصلی یک فرد کارآفرین ذکر کرد و گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان می کوشد تا با تقویت این مولفه ها در بین کارآموزان، علاوه بر ارائه آموزش های مهارتی به تربیت افراد کارآفرین نیز اهتمام ورزد.
در آموزشگاه های مراکز دولتی کردستان، سالانه سه میلیون و 500 هزار نفر- ساعت آموزش در 350 حرفه و 31 رشته مختلف انجام می شود و در آموزشگاه های بخش خصوصی نیز سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر- ساعت آموزش در 213 حرفه و در 24 رشته مختلف انجام می شود.
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.