به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان کردستان، رقابت های ورزش های زورخانه‌ای، هنرهای فردی و کشتی پهلوانی کشور شامگاه جمعه 24 شهریور با قهرمانی تیم کردستان به پایان رسید.
این مسابقات با حضور 16 استان کشور از 22 تا 24 شهریور در 2 رده سنی 19 تا 30 و 31 تا 40 سال، یادواره سرداران شهید داریوش ریزوندی و محمود شهبازی در اسلام آباد غرب از توابع استان کرمانشاه برگزار شد.
بزرگسالان پهلوانی و زورخانه ای کشور در رشته های تیمی زورخانه ای، مهارت های فردی شامل چرخ تیز، چرخ چمنی، سنگ، کباده، میل بازی و کشتی پهلوانی در اوزان 60، 70، 80، 90 و مثبت 90 کیلوگرم با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در بخش رقابت های تیمی زورخانه ای رده سنی 31 تا 40 سال، تیم کردستان عنوان نخست را کسب کرد، اصفهان دوم شد و استان های کرمانشاه و فارس به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.
همچنین در رده سنی 19 تا 30 سال، تیم یزد بر سکوی اول ایستاد، کرمان مقام دوم را به دست آورد و کردستان و خراسان رضوی به طور مشترک، عنوان سوم را از آن خود کردند.
در بخش مهارت های فردی، رده سنی 19 تا 30 سال، مبین زیبا لقا ورزشکار کردستانی در کباده، نشان طلا را بر گردن آویخت، عبدالله کوهزادی در چرخ چمنی مثبت 90 کیلوگرم بر سکوی دوم قرار گرفت و در رشته میل بازی مثبت 90 کیلوگرم، حمید رضا کردی پله سوم را به خود اختصاص داد.
همچنین در کباده مثبت 90 کیلوگرم، محمدرضا دهقان مدال نقره کسب کرد و امیر مرادی نیز در رشته سنگ وزن منهای 90 کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.
در رده سنی 31 تا 40 سال، در رشته های چرخ چمنی و چرخ تیز به ترتیب علیرضا ستاریان و سیروان حسنی نشان نقره را کسب کردند، طاها بهارمست در میل بازی مدال نقره را به دست آورد و هیبت محمدی در رشته کباده نشان برنز وزن مثبت 90 کیلوگرم را از آن خود کرد.
در رشته کشتی پهلوانی رده سنی 19 تا 30 سال، در اوزان 60 و 90 کیلوگرم، هیمن میرزایی و مبین زیبا لقا 2 نشان طلا را برای تیم کردستان به ارمغان آوردند.
در رده سنی 31 تا 40 سال، وزن 80 کیلوگرم طاها بهارمست صاحب گردن آویز طلا شد و در اوزان 70 و 90 کیلوگرم عرفان احمدی و سیروان حسینی نیز به ترتیب نشان نقره و برنز را کسب کردند.
در نتیجه تیمی، کردستان در مجموع 2 رده سنی با 292 امتیاز سکوی نخست را فتح کرد، اصفهان با 223 امتیاز دوم شد و کرمانشاه با 199 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.
تیم کردستان با 25 ورزشکار به سرپرستی عزت الله یاعلی و مربیگری مهران احمدی و فواد طاهر نژادیان در این رقابت ها حضور یافت.
هم اکنون 34 هزار ورزشکار سازمان یافته در کردستان مشغول به فعالیت هستند.
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.