حجت الا سلام علی مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بیجار افزود: حقوق بشر آمریکایی و غرب چرا خود را به خواب زده اند و در مقابل وقایع میانمار بی تفاوت هستند.
امام جمعه بیجار به اعطای مدال صلح به عامل و ناظر کشتار مسلمانان در میانمار اشاره کرد و گفت: این مدال اکنون برای دارندگان آن مایه شرمساری و سرافکندگی است.
وی در بخش دیگری از خطبه ها، مباهله و عملکرد حضرت رسول مکرم اسلام برای انجام مباهله را نشان از افتخار و جایگاه رفیع اهل البیت(ع) و اثبات حقانیت خاندان حضرت پیامبر اسلام(ص) دارد.
حجت الا سلام مرادی به تایید جریان مباهله توسط فخر رازی عالم بزرگ اهل سنت اشاره کرد و ادامه داد: این اتفاق آنقدر توسط این عالم دینی مورد دقت و بررسی قرار گرفته است که هیچ جای تامل و شک و شبهه ای نگذاشته است.
امام جمعه بیجار به نزول آیه تطهیر در این روز و شان آن در خصوص اهل البیت (ع) پرداخت و این خاندان را مایه رستگاری انسان و خرسندی خداوند متعال برشمرد.
خطیب جمعه بیجار بر محوریت عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظارم بر اساس فرمایشات امام راحل تاکید و افزود: معیار و میزان سنجش عملکرد این مجمع اقدام بر این اساس است.
حجت الا سلام مرادی به تقارن ماه محرم و عزاداری مردم در شهادت مظلومانه حضرت امام حسین نیز اشاره کرد و از همه مردم خواست در مساجد و تکایا حضوری گرم داشته باشند و این سعادت را یک توفیق الهی برای خود حساب نمایند.
بیجار در 142 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
7350/6108
برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.