رئیس کانون وکلای کردستان گفت: نخبگان اهل سنت کردستان باید بتوانند وارد پست‌های کلان مدیریتی کشور شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امید رشیدی در نشست تخصصی جایگاه زن در حقوق شهروندی با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در سنندج، افزود: مردم کردستان مشی دولت روحانی را پذیرفته و مصداق آن هم حضور حداکثری مردم  پای صندوق های رای و انتخاب مجدد روحانی است.

وی ضمن اعلام حمایت کانون وکلای کردستان از دولت روحانی برای پیشبرد امور شهروندی، گفت: کانون کلای کردستان با ۴۰۰ وکیل و کارآموز و ۲۰ دارنده درجه دکتری و مدرس دانشگاه و فعالیت ۱۰۰ سازمان مردم نهاد نیز آماده انتقال تجربیات و دانش در راستای اجرایی شدن اصول حقوق شهروندی به دولت است.

رشیدی به برخی مطالبات مردم کردستان از دولت اشاره کرد و گفت: از آن جا که یکی از اصول بنیادی و اساسی حقوق شهروندی رفع تبعیض است اما شاهدیم که مردم کردستان به‌رغم حضور همیشگی در صحنه‌های مختلف در مدیریت کلان سیاسی نیز مورد بی‌مهری واقع شدند و این زیبنده کشور ما نیست.

رئیس کانون وکلای کردستان به تبعیض‌های روا شده در استخدام‌ها نیز گریزی زد و گفت: برابری پست‌های مدیریتی طبق چارت‌های سازمانی و ملی ایران بایستی برای همه برآورد شود اما ملاحظات مذهبی در گزینش‌ها حق برخورداری از امکانات گسترده را از افراد سلب می‌کنند.

رشیدی خاطرنشان کرد: نقش زنان در مدیریت کلان کشور با تفکر مرد محور نیز خنثی و اندک است و می طلبد اتخاذ مناسبی در این زمینه اتخاذ شود.

وی در خصوص کولبری و مشکلاتی که دامنگیر مردم می شود، افزود: سوال اینجاست چرا حاکمیت نگاه خود را به منطقه کردستان به مانند دیگر استان ها تغییر نمی‌دهد و به صرف عبور از خط مرزی جان فردی گرفته می‌شود.

رشیدی ادامه داد: اگر کالای قاچاقی هم حمل شود جزای آن نباید مرگ باشد و این برخورد از سوی مردمی که در انتخابات اندیشه خود را منصه ظهور رساندند قابل پذیرش نیست.

رئیس کانون وکلای کردستان خواستار رفع تبعیض و تقسیم ثروت در تمام شئون از سوی دولت شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.