به گزارش خبرنگار ایرنا، هر سال و در آستانه آغاز سال تحصیلی، جشن عاطفه ها با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت در سراسر کشور برگزار می شود.
امسال این جشن با شعار مهر در انتظار همدلی در دو مرحله برگزار می شود تا با جمع آوری کمک ها و هدایای نقدی و غیر نقدی مردم، سازمان ها و ادارات، دانش آموزان و سایر اقشار کمک های خود را برای توزیع میان دانش آموزان نیازمند و محروم کشور در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دهیم.
این جشن ملی فرصتی برای تقسیم شادی ها است و می توان با استفاده از این فرصت لبخند را جایگزین اشک های با ارزش دانش آموزان نیازمند کرد تا با خیالی آسوده و همپای همکلاس های خود اول مهر سر کلاس درس حاضر شوند.
هر سال در آغاز سال تحصیلی جدید با برگزاری این جشن ملی، جای جای ایران اسلامی مملو از بوی عشق، محبت و تقسیم مهربانی ها می شود و مردم با کمک های خود علاوه بر رفع نیازهای اولیه دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، فرهنگ انفاق و نیکوکاری را در جامعه گسترش می دهند.
مرحله نخست جشن ملی عاطفه ها امروز همزمان با سراسر کشور در پایگاه های کمیته امداد امام خمینی (ره) در مناطق مختلف استان کردستان نیز آغاز شد و فردا این جشن در مصلاهای نماز جمعه و 19 مهر نیز در سطح مدارس برگزار خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در کردستان در آیین آغاز این جشن در میدان آزادی سنندج و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشن عاطفه‌ها یک جشن ملی و ارزشی است و یک اصل مهم که در این جشن باید مورد توجه قرار گیرد تعامل و همکاری است.
آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم با کمک به همنوعان خود آنان را در شادی‌های خود سهیم کنیم، افزود: در دین مبین اسلام همواره بر کمک به همنوع و یاری رساندن به نیازمندان تاکید شده است.
وی با تاکید بر حضور گسترده و پرشور مردم در این جشن ابراز امیدواری کرد، مردم خیر و نیکوکار استان کردستان همچون گذشته در این جشن خیرخواهانه مشارکت داشته باشند.
ماموستا خدایی امام جمعه سنندج نیز در این آیین گفت: در دین مبین اسلام بر کمک به افراد بی بضاعت جامعه به صورت مکرر تاکید شده و افراد متکمن جامعه وظیفه دارند به همنوعان نیازمند خود کمک کنند.

**پیش بینی جمع آوری 13 میلیارد ریال کمک مردمی در جشن عاطفه ها
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نیز گفت: جشن عاطفه ها امسال در 2 مرحله برگزار می شود که مرحله اول روزهای 23 و 24 شهریور در پایگاه های کمیته امداد امام خمینی(ره) و میعادگاه های نماز جمعه و 19 مهر ماه نیز در بیش از یک هزار مدرسه استان برگزار خواهد شد.
محمدرسول شیخی زاده افزود: با برنامه ریزی های انجام شده کمک ها پس از جمع آوری نقدز و غیر نقدی در اسرع وقت در بین دانش آموزان نیازمند در سطح مدارس و با کمک آموزش و پرورش توزیع می شود.
وی با بیان اینکه امسال در هر شهرستان یک پایگاه و ادارات کمیته امداد آماده دریافت کمک های مردمی است، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از 13 میلیارد ریال کمک مردمی در جشن عاطفه ها جمع آوری و در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه هم اکنون هفت هزار دانش آموز نیازمند تحت حمایت این نهاد در سطح استان قرار دارند، گفت: کمک های جمع آوری شده قبل از شروع سال تحصیلی جدید در بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، جشن عاطفه ها با شعار مهر در انتظار همدلی 23 و 24 شهریور همزمان با سراسر کشور در میادین و خیابان های اصلی شهرها و میعادگاه های نماز جمعه برگزار می شود.
بیش از 45 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امام خمینی(ره) این استان هستند که هفت هزار نفر از این تعداد را دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت تشکیل می دهند.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.