ولید خالدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از این منابع آبی، نشان از عدم آگاهی مردم از پیامدهای وخیم و ناگوار آن دارد، اظهار کرد: امسال 20 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد و از بهره‌برداری غیرمجاز منابع آبی این شهرستان جلوگیری بعمل آمد و 2 دستگاه تراکتور حفاری غیر مجاز نیز توقیف گردید.
وی افزود: در ایام مختلف سال با استفاده از گروه‌های گشت و بازرسی نسبت شناسایی چاه های غیر مجاز اقدام می شود بطوریکه تعدادی از آنها برای همیشه مسدود می شوند ولی عدم بروزرسانی قانون توزیع عادلانه آب و به تبع مجازات‌های غیر بازدارنده، تشویقی برای ادامه تخلفات در برخی از این چاه ه است.
خالدیان تاکید کرد: در شهرستان دیواندره تاکنون با اولویت بخش صنعت بیش از 150 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های آبی مجاز دارای اشتراک نصب شده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد کنتورهای منصوبه 90 درصد از منابع آبی شهرستان را پوشش داده است، یادآور شد: امسال برای چاه های آب دارای سیستم دیزل، کنتور هوشمند حجمی نصب کردیم تا شاهد بهره‌برداری غیرمجاز از این منابع آبی نباشیم.
خالدیان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز از 6 هکتار اراضی بستر رودخانه‌ها که توسط افراد سودجو تصرف شده بود، با کمک دستگاه های قضایی و انتظامی رفع تصرف شد.
رئیس اداره منابع آب دیواندره گفت: 14 دستگاه موتور تلمبه غیر مجاز منصوبه بر روی رودخانه‌های این شهرستان نیز در 6 ماه گذشته جمع ‌آوری شده است.
وی افزود: بخشی از اراضی بستر رودخانه که قبلا توسط منابع طبیعی و آبخیزداری برای آنها سند صادر شده بود و انتقال مالکیت به نام شرکت آب منطقه‌ای کردستان به نیابت از وزارت نیرو، تغییر مالکیت داده شدند.
خبرنگار: منصور محمدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7353/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.