رئیس صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار و ۷۷۰ کردستانی در صندوق بازنشستگی کشوری عضویت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال برومند امروز در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های روز تکریم بازنشستگان در سنندج، افزود: تعداد حقوق بگیران بازنشسته در استان کردستان بالغ بر بیست  هزار و ۷۷۰ نفر از «زن و مرد» است  که از این تعداد، هفده هزار و ۱۲۰ نفر بازنشسته ، ۲۹۵ نفر از کارافتاده، یک هزار و ۱۸۰ نفر شاغل متوفی و دوهزار و ۲۴۷ نفر بازنشسته متوفی است.

وی میانگین حقوق بازنشستگان را در سال جاری یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ذکر کرد و گفت: حداقل حقوق صندوق در سال جاری یک میلیون و ۳۵ هزار تومان است.

 برومند میانگین سنی بازنشستگان در استان کردستان را ۵۱.۵ سال عنوان کرد و خاطر نشان کرد: حدود پانزده هزار و ۱۸۴ نفر را مردان و پنج هزار و ۵۸۶ نفر را زنان تشکیل می دهند.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان، اظهار داشت: دخل و خرج صندوق که درآمد ماهیانه این مدیریت از محل کسورات دریافتی شاغلین مشترک، ۱۶  میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، در حالی که حقوق پرداختی در ماه بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است که نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان کسری دارد که اگر کمک های دولت نباشد صندوق قادر به پرداخت حقوق ها نیست.

برومند در ادامه به اقدامات انجام شده مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان اشاره کرد و افزود: برنامه های اجتماعی و فرهنگی زیادی از قبیل جشنواره ورزشی بازنشستگان، برگزاری دو سمینار بزرگ آلزایمر با حضور جمع کثیری از بازنشستگان، تشکیل شورای ورزشی بازنشستگان، تغذیه و بهداشت بازنشستگان، تفاهم نامه منعقد شده با سازمان آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی برای بازنشستگان و فرزندان آنان برشمرد.

وی مساعدت مسئولین صندوق بازنشستگی تا قبل از اعلام ثبت نام وام قرض الحسنه سال جاری بالغ بر ۷۰۰ نفر برای گرفتن وام و واریز به حساب آنها، اردوهای زیارتی و سیاحتی صندوق بازنشستگی از طریق دو شرکت ایرانگردی و جهانگردی و پرشین‌ گلف  و اهدای کمک هزینه سفر از طریق صندوق بازنشستگی استان را از دیگر اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری استان عنوان کرد.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در هفته جاری نیز گریزی زد و گفت: جمعه این هفته همایش پیاده روی از میدان گاز به طرف مجموعه ورزشی ۲۲ گولان ترتیب داده شده که انتظار ما در این بخش افزون بر حضور مسئولین در همایش، اطلاع رسانی به کلیه بازنشستگان و خانواده های آنان و همکاری دستگاه های اجرایی نیز در جهت تهیه هدایا و تحویل آن به شرکت کنندگان به قید قرعه است.

برومند برگزاری همایش تجلیل از بازنشستگان به تعداد بیش از ۴۰۰ نفر و تهیه لوح تقدیر و هدایا از طرف دستکاه ها و معرفی بازنشستگان نمونه را از دیگر برنامه های در پیش روی این صندوق ذکر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.