به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحسن علوی شامگاه دوشنبه در حاشیه دومین شب فرهنگی کردستان در برج میلاد تهران اظهار کرد: احداث این اقامتگاه ها نقش بسیار زیادی در ایجاد درآمد برای روستاییان و معرفی جاذبه های گردشگری روستاهای استان دارد.
وی ادامه داد: به منظور توسعه صنعت گردشگری کردستان و رفاه حال گردشگران، خانه های استیجاری در شهر بانه و روستای گردشگری پالنگان ساماندهی می شود.
علوی با بیان اینکه کردستان در بحث جاذبه های گردشگری رتبه دوم کشور را دارد، افزود: برگزاری برنامه هایی مانند شب فرهنگی کردستان در برج میلاد برای معرفی کردستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چون باعث شناخت قومیت های مختلف از آداب و فرهنگ این خطه از غرب کشور می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان به مشکلات و ضعف زیرساخت های ارتباطی در استان اشاره کرد و یادآور شد: با این وجود، برگزاری چنین برنامه هایی موجب معرفی صحیح جاذبه های گردشگری کردستان و جذب گردشگر خواهد شد.
علوی اضافه کرد: برای رفاه حال گردشگران و اسکان آنان قرار است 2 هتل در سنندج، یک هتل در قروه و یک هتل در شهر کامیاران احداث شود.
وی گفت: پیشنهاد ثبت کلاش (گیوه) مریوان در شورای جهانی صنایع دستی به این شورا ارسال شده که با کلیت آن نیز موافقت شده است.
وی به مرمت عمارت خسروآباد سنندج نیز اشاره کرد و افزود: سال 95 برای بازسازی این عمارت 2 میلیارد ریال هزینه شده است اما برای مرمت کامل آن به اعتبارات بیشتری نیاز است.
وی یادآور شد: هم اکنون حدود پنج دانگ این عمارت در مالکیت میراث فرهنگی است که با مالکیت کامل آن می توان روند بازسازی را سرعت بخشید.
به گزارش ایرنا، شب های فرهنگی کردستان با همکاری شهرداری و شورای اسلامی سنندج، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خانه مطبوعات و انجمن موسیقی و با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری بمدت 2 شب (19 و 20 شهریور) در برج میلاد تهران در حال برگزاری است.
استان کردستان با بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر جمعیت در غرب کشور واقع شده و دارای 10 شهرستان است.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.