رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ۷ غرفه از بازار تهران برای عرضه عمده محصولات کشاورزی استان کردستان اختصاص داده شده است، گفت: برای رفع دغدغه باغداران تضمین بازار محصولات کشاورزی باید به عنوان یک اولویت پیگیری شود.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری در چهارمین جشنواره انگور در حسن آباد یاسوکند که با حضور فرماندار شهرستان بیجار، مدیران نظامی انتظامی، معاونان و مدیران بخش کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰ تا ۱۲ درصد از باغات انگور استان در شهرستان بیجار قرار دارد که حسن آباد یاسوکند به عنوان قطب  تولید این محصول معروف است.

وی افزود: ایران با بهرمندی از ۳۰۰هزار هکتار تاکستان سالانه سه میلیون تن انگور تولید می‌کند بر این اساس استان کردستان نیز در هر هکتار ۱۰۰ هزار تن انگور تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به مطالبه باغداران کردستانی مبنی بر ایجاد صنایع تبدیلی این محصول گفت: زمانی باید صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی ایجاد شود که میزان تولید آن به عنوان زیربنای ایجاد این صنایع بیش از مصرف استان باشد.

وی تاکید کرد: در راستای ایجاد صنایع تبدیلی در حال حاضر سه واحد صنایع تبدیلی انگور در شهرستان مریوان در حال اجرا است که در آینده نزدیک شاهد به بهره برداری رساندن آنها خواهیم بود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: برای رفع دغدغه باغداران تضمین بازار محصولات کشاورزی باید به عنوان یک اولویت پیگیری شود بر این اساس ۷ غرفه از بازار تهران برای عرضه عمده محصولات کشاورزی استان کردستان اختصاص داده شد.

وی همچنین یادآورشد: از ۳۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان بیجار ۷۰۰۰ هکتار آن آبی است نیاز است امور آب استان که در مجموعه آنها امورآب شهرستان بیجار نسبت به تخصیص آب به این شهرستان مساعدت ویژه تری داشته باشند.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی کردستان، بیش از ۷۰ درصد از انگور تولیدی شهرستان بیجار ارگانیک و سالم است و از کیفیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.