عبدالوحیدریاضی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فیلم ها همزمان با برگزاری جشنواره بین المللی فیلم سبز و در شهرستان های سنندج، سقز، مریوان، قروه و بیجار و برخی روستاهای استان اکران می شود.
وی اضافه کرد: اکران این فیلم ها با هدف فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های مردم و در حوزه محیط زیست برگزار می شود.
وی اظهار کرد: برای نخستین بار با توجه به حضور تعداد زیادی از مهمانان و گردشگران در مریوان، فیلم ها و مستندهای برتر جشنواره فیلم سبز در محدوده تفرجگاهی اطراف تالاب زریبار مریوان نیز به نمایش درمی آیند.
به گفته وی اکران فیلم های جشنواره برای اساتید دانشگاه و دانشجویان، متخصصین محیط زیست، اعضای انجمن های زیست محیطی، هنرمندان و فیلم سازان استان و برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم ها و اکران فیلم در تعدادی از روستاهای بزرگ استان و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برنامه های ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز در استان کردستان است.
جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران به دبیری فرهاد توحیدی ۱۸ تا ۲۴ شهریور در تهران و همزمان در مراکز استان ها و شهرها، در بیش از ١۵٠ مرکز اکران سینمایی برگزار می شود.
این جشنواره مهم ترین رویداد فرهنگی حفظ محیط زیست در منطقه خاورمیانه بوده و بر اساس اعلام دبیرخانه آن ٢٧٨ فیلم خارجی و ۵۲۴ فیلم ایرانی به جشنواره فیلم سبز ارسال شده است.
فیلم مستند 'هاواری مه لو چکه کان' ساخته جمشید فرجوند فردا و عکس های از آرمان منبری، فرشید اردلان و جمشید فرجوند فردا از استان کردستان به بخش داوری این جشنواره راه پیدا کرده اند.
خبرنگار: عبدالله رحمانی
3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.