رشید قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در رشته ایده پردازی، دانش آموز نسار صلواتی مقام اول، در رشته فیلم سازی، هژیر زندی مقام سوم و در رشته مقاله نویسی نیز سعید صفره مقام سوم کشوری را به خود اختصاص دادند.
وی افزود: همچنین در بخش فرهنگیان نیز ناظم برومند در محور الگوها و فنون آموزش تدریس پیشگیری از آسیب های اجتماعی مقام سوم کشوری را از آن خود کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و پیشگیری از خشونت موضوعات این جشنواره بود و دانش آموزان دوره متوسطه استان درهفت قالب نقاشی، فیلم کوتاه،عکس، مقاله، ایده پردازی،نرم افزار و چند رسانه ای و روزنامه دیواری با یکدیگر رقابت کردند.
به گفته وی دانش آموزان و آثار برتر به مرحله کشوری راه یافتند و در این مرحله توانستند چهار مقام کشوری را از آن خود کنند.
وی اظهار کرد: جشنواره نوجوان سالم با هدف ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان و والدین آنها در ارتباط با پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر و ترویج شیوه های زندگی سالم همه ساله در سطح استانی و کشوری برگزار می شود.
قربانی در ادامه گفت: همچنین در مرحله کشوری هشتمین المپیاد نانو، دیار محمدی دانش آموز دبیرستان فرزانگان مریوان مدال طلا و دانش آموزان رُزا رستم نژاد از دبیرستان فرزانگان 2 و مازیار افشار از دبیرستان شهید بهشتی2 ناحیه 2سنندج نیز 2مدال برنز را به دست آوردند.
وی با بیان اینکه در طول هشت دوره گذشته برای اولین بار است که دانش آموزان دختر استان موفق به کسب مدال شده اند، اظهار کرد: پنج دانش آموز شرکت کننده دیگر نیز دیپلم افتخار هشتمین المپیاد نانو را به دست آوردند.
به گفته وی در مرحله کشوری هفتمین المپیاد نانو در سال 95 دانش آموزان استان کردستان با کسب 2مدال برنز رتبه دوم کشوری را به دست آوردند.
هشتمین المپیاد دانش آموزی نانو با شرکت بیش از 23 هزار و 500 دانش آموز از سراسر کشور برگزار شد و استان کردستان نیز با 2 هزار و 710 نفر دانش آموز در این المپیاد حضور داشت.
در سال تحصیلی گذشته 275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل بودند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
7348/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.