به گزارش ایرنا،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در این مراسم که روز شنبه و همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار شد اظهار کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته نسبت به بازسازی و بازخوانی واقعه غدیر خم مراسم عظیم و باشکوه تاریخی با همکاری سپاه پاسداران این شهرستان در منطقه عمومی سراب قروه برگزار می شود.
سرهنگ سعید شعبانی با اشاره به اینکه این نمایش در طول سال های گذشته موفق و با استقبال با شکوه مردم انجام شد افزود: امسال نیز این نمایش در قروه با بیش از 150 نفر از خواهران و برادران به عنوان بازیگران اصلی و هنروران به مدت 15 روز تمرین نقش خود را ایفا کردند.
به گفته وی با توجه به اینکه بیش از 2 هزار نفر مدعو و تامین نیازهای وسایل پشتیبانی، تغذیه و سایر موارد 300 میلیون ریال از محل دولت، خیرین و سپاه برآورد شده است.
سرهنگ شعبانی با اشاره به اینکه در استان کردستان و شهرستان قروه اهل تسنن و تشییع در کنار یکدیگر زندگی خوب و مثال زدنی دارند گفت: با توجه به مسائل تفرقه انگیزی که از سوی دشمنان مطرح می شود و ممکن است اختلاف بین اهل تسنن و تشییع بیشتر دامن بزند هدف اصلی این برنامه اتحاد بیش از پیش مسلمان به ویژه اهل تسنن و تشییع در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: بازیگران این نمایش از اهل تسنن و تشییع نقش آفرینی کردند که این مر یکی ار نقاط قوت اجرای این برنامه است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه اظهار کرد: ستاد برگزاری واقعه غدیر خم در سازمان بسیج تهران تشکیل شد و با توجه به استقبال مردم از این برنامه هر سال بر تعداد شهرستان ها از این نمایش افزوده می شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته در 132 نقطه از کشور بازسازی و بازخوانی واقعه غدیر خم برگزار شد گفت: این نمایش در سال جاری در 162 نقطه برگزار شد.
سرهنگ شعبانی اطلاع رسانی این برنامه را از طریق اصحاب رسانه، صدا و سیما ، فضاهای مجازی و نصب بنر عنوان کرد و افزود: ستاد غدیرخم سپاه قروه تمهیداتی برای ایاب و ذهاب مردم در بخش ها، روستاها و شهر قروه تمهیده است.
وی تاثیر این برنامه ها را حفظ ارزش ها، باورهای دینی و تاریخی دانست و گفت: موضوع واقعه غدیر خم با اعتقادات مردم عجین شده است که باید نسل به نسل برای جوانان و نوجوانان با اجرای این گونه نمایش ها فرهنگ غدیر را انتقال داد.
طراح و کارگردان نمایش بازسازی و بازخوانی واقعه غدیر خم در گفت و گو با ایرنا گفت: در این نمایش 10 نفر بازیگر اصلی دیالوگ ،60 بازیگران یاریگر در قسمت فرم، 80 نفر سیاه لشکر در مجموع 150 نفر عوامل در این نمایش فعالیت دارند.
یونس صحرارو افزود:این نمایش به صورت فرم با قسمت هایی که در این نمایش از زمان بت پرستی شروع می شود و فرم های بت پرستی، ورود پیامبر، جنگ حضرت علی(ع) با عمرو بن عبدود، فتح مکه و در آخر با واقعه غدیر و خطبه غدیر خاتمه یافت.
وی با اشاره به نقش و جایگاه نمایش های دینی و آئینی در استان کردستان گفت: در این نمایش با فعالیت بازیگران اهل تسنن و باعث تقویت وحدت و یکپارچگی بین شیعه و سنی می شود که هدف اصلی بازیگران و عوامل این نمایش نشان دادن و نگه داشتن باورها و سنت ها و ارتباط مستقیم با مردم است.
خبرنگار:سارا صالحی/**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
7345/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.