به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضا موالی زاده روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند پیش نیازهایی از جمله فرهنگ کار، مدیریت فرهنگ مصرف و استفاده از کالای ایرانی است و شورای فرهنگ عمومی در این راستا بسیار تاثیرگذار بوده و باید این مهم را مورد توجه قرار دهد.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ کار و فرهنگ کار جمعی در کشور باید تقویت شود اظهار کرد: برای استفاده از تولیدات ایرانی باید تولیدگران ما به بحث کیفیت تولیدات توجه داشته باشند و اهتمام و جدیت دولت و تاکید مقام معظم رهبری نیز در این راستا است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: ما باید از کمیت گرایی به سمت کیفیت گرایی و از وظیفه گرایی به نتیجه گرایی پیش رفته و دستگاه های مختلف در این زمینه فعال شوند.
وی در ادامه گفت: فرهنگ عمومی عبارت است از پاسخ همگون یک مجموعه به یک مساله، موضوع و پدیده و به هر اندازه که این مساله و موضوع بهم نزدیک باشد آن جامعه از یک فرهنگ عمومی هماهنگ و همگون برخوردار است.
وی با اشاره به نقش شورای فرهنگ عمومی در ثبات نظام و انقلاب افزود: ما اگر بخواهیم انقلاب با قدرت بیشتر به حرکت خود ادامه دهد باید سرمایه اجتماعی و معنوی را تقویت کرده و این مهم بصورت گسترده در کشور انجام شود و در این میان نقش شورای فرهنگ عمومی یک نقش راهبردی است.
شورای فرهنگ عمومی زیر مجموعه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران بوده و رئیس این شورا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در استان ها نیز به ریاست امام جمعه مرکز استان یا نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.