به گزارش ایرنا، وجود تعداد زیاد تاکسی که بر اساس بررسی ها 700 دستگاه تاکسی مازاد در سنندج وجود دارد و بیش از نیاز و ظرفیت شهر است افزون بر شلوغی و ایجاد ترافیک در سطح شهر چهره ناهمگون نامنظمی به شهر بخشیده و مشکلات متعددی برای رانندگان تاکسی سنندج ایجاد کرده است.
با توجه به اینکه بسیاری از اماکن دولتی و خصوصی و بازارهای مورد نیاز مردم در مرکز شهر و در چند خیابان محدود قرار دارد تمرکز خودروهای شخصی و عمومی نیز در این نقاط از شهر است و این می تواند به افزایش آلودگی هوا در این نقاط بیانجامد.
بنابراین تلاش برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی می تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی داشته باشد.
اگر مسافربرهای شخصی را به تعداد تاکسی ها اضافه کنیم متوجه می شویم که تعداد بیشتری در این شغل مشغول به کار هستند.
فرسودگی تاکسی ها یکی از مشکلات رانندگان هم محسوب می شود به طوری که فرسودگی تاکسی ها سبب افزایش آلودگی، سختی کار رانندگان، افزایش مصرف سوخت و کاهش ارائه خدمات و نارضایتی شهروندان می شود.
با هدف نوسازی تاکسی های سنندج و از رده خارج کردن دستگاه های فرسوده تعداد 500 دستگاه نو به ناوگان تاکسیرانی سنندج اضافه شده است.
مدیرعامل تاکسیرانی سنندج در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون تعداد 500 تاکسی نو به متقاضیان تحویل و به ناوگان تاکسیرانی سنندج اضافه شده است.
عرفان فتحی با اشاره به اینکه ستاد مدیریت حمل و نقل از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تفویض موضوع از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را در دستور کار قرار داده و سال 94 این امر محقق شده است افزود: بر همین اساس از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در دستور کار تاکسیرانی سنندج قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: تعداد سه هزار و 170 دستگاه تاکسی در سطح شهر سنندج فعالیت می کنند که از این تعداد مدل حدود هزار تاکسی زیر 86 است.
وی با بیان اینکه تعداد 500 تاکسی نو به متقاضیان سنندجی تحویل شده است گفت: 70 درصد تاکسی های شهر سنندج نوسازی شده اند.
به گفته وی تاکنون تعداد 902 متقاضی دیگر برای دریافت تاکسی نو ثبت نام کرده اند.
وی نبود زیر ساخت ها و فعالیت خودروهای شخصی در سطح شهر را مهمترین مشکلات تاکسیرانی عنوان کرد و افزود: فعالیت خودرو های شخصی سبب تضییع حقوق رانندگان تاکسی شده است.
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
7352/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.