در بازدید اعضای دانشگاه راپه رین اقلیم کردستان از پارک علم و فناوری کردستان دو طرف بر گسترش همکارهای علمی تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، در بازدید اعضای هیات علمی دانشگاه راپه رین اقلیم کردستان از پارک علم و فناوری استان کردستان رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان اظهار امیدواری کرد که این دیدار آغازگر پیوند مستحکمی میان نهادهای علمی اقلیم کردستان و پارک علم و فناوری استان کردستان باشد.

خالد سعیدی اظهار داشت: پارک های علم و فناوری مراکزی هستند که در آنها جوانان متخصص و فارغ التحصیل دانشگاهی بتوانند استعداد و ایده های خود را پرورش داده، از دانش خود در راه ایجاد کسب و کار فناورانه، نوآورانه و مبتنی بر دانش تولید ثروت کنند.

وی وظیفه پارک ها به عنوان حلقه واسط دانشگاه و صنعت را، حمایت و ارائه خدمات به این جوانان و نخبگان عنوان کرد و اعلام داشت: که پارک علم و فناوری استان کردستان این آمادگی را دارد که دانش خود را در راه اندازی مراکز رشد و پارک علم و فناوری در اختیار اقلیم کردستان قرار دهد.

سعیدی با بیان اینکه یکی از برنامه های در دست اقدام پارک کردستان، توسعه تولید محتوا بر اساس فرهنگ، آداب و رسوم کردستان است، گفت: این نوع تولید محتوا طرفداران بسیاری در سایر کشورها دارد تا از این طریق بتواند حتی به صورت مجازی از کردستان دیدن کرده، با فرهنگ منطقه آشنا شوند.

 وی همچنین با توضیحی کوتاه در مورد مراکز رشد، اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه های اقلیم کردستان به خصوص دانشگاه راپه رین، این دانشگاه ها بتوانند روابط بین الملل خود را گسترش بدهند و از ایده جوانان نوآور و خلاق در ایجاد کسب و کار پایدار و تولید ثروت استفاده نمایند. رییس پارک علم و فناوری استان کردستان با برشمردن برخی از محصولات دانش بنیان تولید شده در واحدهای فناور مستقر در پارک کردستان، افزود: با توجه به همجواری با اقلیم کردستان امیدواریم که پارک علم و فناوری استان کردستان به مرکزی برای انتقال دانش و تجربه و صادرات محصولات دانش بنیان به عراق تبدیل شود.

در ادامه جلسه اعضای هیئت علمی دانشگاه راپه رین، اظهار امیدواری کردند که با بهره گیری از تجربیات پارک علم و فناوری استان کردستان، عملیات راه اندازی این مراکز در اقلیم کردستان نیز عملیاتی شود. این هیات از دکتر سعیدی درخواست کردند که کارگاه آموزشی آشنایی با پارک های علم و فناوری و مراکز رشد را برای مسئولان ارشد وزارت علوم و روسای دانشگاه های اقلیم کردستان  برگزار نماید. بخش پایانی برنامه این هیئت، بازدید از برخی از واحدهای فناور مستقر در پارک و آشنایی با محصولات دانش بنیان این شرکت ها بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.