مدیرکل دیوان محاسبات کردستان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید مراحل خرید، مناقصه و مزایده را طریق سامانه ستاد تدارکات الکترونیکی دولت انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراد محمدی امروز در جلسه هماهنگی اجرای سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سنندج، افزود: آیین نامه سامانه تدارکات الکترونیکی در سال ۹۰ مصوب شد و از سال ۹۶ قدرت اجرایی و عملیاتی یافت و تمامی دستگاه ها مکلف به اجرای این طرح شدند.

وی اظهار داشت: تمامی مراحل خرید، مزایده و مناقصه ها از طریق این سامانه قابل انجام است و فقط ۱۰ درصد از معاملات جزئی و کوچک از این قاعده مستثتی هستند.

محمدی عنوان کرد: در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ایجاد شفافیت مالی، مبارزه با فساد، برقراری محیط رقابت پذیر سالم و عدالت اقتصادی به منظور اجرای تبصره ۵ ماده ۱۶۹ تمامی دستگاه ها مکلف به ثبت در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت هستند.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان سازمان صنعت، معدن و تجارت را متولی اجرای سامانه ستاد برشمرد و گفت: باید از طریق صدا و سیما زمینه لازم را جهت فراگیری، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و توسعه کاربردی و ایجاد انگیزه در تامین کنندگان فراهم کند.

محمدی برخی از اشکالات اعلام شده از سوی استفاده کنندگان و دستگاه های نظارتی را اصلاح شده دانست و گفت: علی رغم مشکلاتی نظیر زمانبر بودن انجام خرید و ناقض قانون بودن این سامانه نیز تمامی دستگاه ها باید خرید، مناقصه و مزایده را طریق سامانه ستاد تدارکات الکترونیکی دولت انجام دهند.

به گفته مدیرکل دیوان محاسبات کردستان استقرار دولت الکترونیک منجر به افزایش اشتغال و بهره مندی افراد حقیقی و حقوقی از این مهم می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.