ابوبکر یاره روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این صادرات شامل سوخت، محصولات کشاورزی و لبنی واحدهای تولیدی استان بوده که به کشورهای همسایه از جمله عراق صادر شده است.
وی تعاون را یکی از بخش های بسیار اثرگذار اقتصادی کشور معرفی کرد و افزود: سال گذشته نیز 33 میلیون دلار معادل هفت درصد کل صادرات این استان مربوط به بخش تعاون بوده است و امسال متعهد شده ایم این سهم را به 10 درصد برسانیم.
یاره با اشاره به اینکه سال گذشته 115 میلیارد ریال از محل منابع بانکی و صندوق توسعه ملی به 35 واحد تعاونی تسهیلات پرداخت شده است، تاکید کرد: امسال نیز 45 میلیارد ریال تسهیلات به چهار تعاونی استان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد یک هزار و 360 واحد مسکونی از سوی اداره کل تعاون استان کردستان به متقاضیان واگذار شد، گفت: در پنج ماه منتهی به مرداد امسال نیز یک هزار و 345 واحد مسکن در استان واگذار شده که تقریبا معادل کل وگذاری های مسکن در سال قبل است.
وی با اشاره به تشکیل 81 تعاونی در استان کردستان طی سال 95 یادآور شد: امسال نیز 14 تعاونی در استان تشکیل شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تعداد تعاونی های تازه تاسیس به 75 تعاونی برسد.
به گزارش ایرنا، در پنج ماه منتهی به مرداد امسال، 245 دوره در قالب پنج هزار و 220 نفر ساعت آموزش تخصصی مهارت حقوقی با هدف توانمند سازی مدیران بخش تعاون استان کردستان برگزار شد که سال گذشته این میزان 21 هزار و 480 نفر ساعت در قالب 958 دوره بوده است.
هم اکنون یک هزار و 951 واحد تعاونی فعال با اعضای حقیقی 200 هزار نفری و ایجاد اشتغال برای 17 هزار و 984 نفر در استان کردستان وجود دارد.
11 تا 17 شهریور به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است، تعاون و توسعه منطقه ای روستا تعاون، تعاون و اشتغال زنان، تعاون اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، تعاون گسترش مشاغل خرد خانگی، تعاون توسعه و کارآفرینی و ترویج تعاون و کار جمعی از عناوین روزهای این هفته در سال 96 است.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.