محمد راشد مدرس گرجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات روکش آسفالت در طرح تابستانی در 150 کیلومتر از محورهای استان انجام می شود که تا کنون 60 کیلومتر آن در محورهای سنندج به دیواندره، سقز، مریوان و کامیاران، سقز به بانه، دهگلان - قروه، کامیاران - پالنگان و بیجار زنجان انجام شده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به اجرای طرح روکش آسفالت تخصیص داده شده است، افزود: 90 کیلومتر باقی مانده در طرح تابستانی سال جاری تا شروع فصل بارش ها در تمامی محورهای اصلی انجام می شود.
به گفته وی، برای ارتقای ایمنی در محورهای اصلی استان یک هزار کیلومتر نیز خط کشی انجام شده و طبق برنامه 800 کیلومتر نیز در محورهای روستایی کردستان همزمان با تخصیص اعتبارات استانی انجام می شود.
مدرس گرجی با اشاره به اینکه سال گذشته شناسایی 28 نقطه پرحادثه در راه های بین شهری استان بر اساس ابلاغیه های جدید حوزه راهداری و فرماندهی پلیس راه شناسایی، آشکار سازی و در مسیرها با تابلوهای اخباری به رانندگان اعلام شده است، گفت: هم اکنون برای اصلاح پنج مورد از این نقاط در دستور کار قرار گرفته و سازمان راهداری، حمل و نقل جاده ای نیز برای اجرای این طرح ها 50 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی کرده است.
به گفته وی، این پنج نقطه در محورهای سنندج به سقز و مریوان انجام می شود و اولویت اجرا با نقاطی است که بیشترین تعداد تصادف ها در آن روی داده است.
وی با بیان اینکه علاوه بر 28 نقطه پرتصادف و پرحادثه، 36 نقطه نیز در بین محورهای اصلی استان به عنوان نقاط تصادف دار شناسایی شده است، ادامه داد: در سال جاری تمامی 64 نقطه پرحادثه و دارای تصادف محورهای استان آشکار سازی شده تا رانندگان از وجود این مناطق آگاهی داشته و با رعایت مسائل ایمنی شاهد کاهش تصادفات در آن نقاط باشیم.
مدرس گرجی با بیان اینکه بیشتر محورهای استان به دلیل موقعیت جغرافیایی استان از کنار کوه ها و تپه ها می گذرد، یادآور شد: این اداره کل برای کاهش احساس خطر در این نقاط از سال گذشته اقدام به ایمن سازی پرتگاه ها کرده است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته 15 کیلومتر از این مسیرها با حفاظ های بتنی ایمن سازی شد و در سال جاری نیز تاکنون سه کیلومتر دیگر به این میزان اضافه شده است.
به گزارش ایرنا، در طرح تابستانی خدمات اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان بیش از 300 راهدار با 250 ماشین آلات راهداری و راه سازی مشغول ارائه خدمات هستند و این اقدام تا اوایل آبان (قبل از شروع بارندگی های پاییزه و زمستانه) انجام می شود.
در استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که 90 درصد این راه ها در مناطق کوهستانی و تپه ماهور واقع شده است.
کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3034/9102
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSB
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.