به گزارش ایرنا، احمد رشیدی روز چهارشنبه در نشسست خبری با اشاره به اینکه بخش تعاون به عنوان یک بخش اقتصادی نقش تاثیرگذاری در رشد و توسعه جامعه دارد، اظهار کرد: بر اساس اصول (43 و 44) قانون اساسی بخش تعاون به عنوان یک بخش اقتصادی در کشور فعالیت می کند.
وی موضوع روستا تعاون را یکی از اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد و افزود: تحقق این موضوه مهم در دستور کار جدی ادارات کل استان ها قرار گرفته است.
رشیدی تاکید کرد: وزارت تعاون در راستای اجرای برنامه ششم توسعه مبنی بر اولویت مناطق روستایی و ایجاد فرصت اشتغال در روستا یک هزار و 947 طرح تعاونی در روستاهای کشور هدف گذاری کرده که سهم استان کردستان از این بسته، 46 روستا تعاون است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان یادآور شد: در مرحله اول 24 تعاونی در 24 روستا و در مرحله دوم ایجاد 22 تعاونی روستایی در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، روستا تعاون بسته متنوعی اشتغال فراگیر است شامل کارورزی، کارآموزی در محیط کار و توسعه رشته های اشتغال فراگیر می شود و به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی کشور رسیده است.
وی با بیان اینکه استان کردستان یک استان کمتر توسعه یافته است، افزود: رشد و توسعه همه جانبه استان کردستان نیازمند هماهنگی و هم افزایی همه ادارات است.
وی سهم فارغ التحصیلان دانشگاهی استان کردستان برای ثبت نام در طرح کارورزی را چهار هزار و 995 نفر اعلام کرد و افزود: طبق آخرین آمار تاکنون سه هزار و 100 نفر واجد شرایط در این طرح ثبت نام کرده اند
رشیدی با اشاره به اینکه در پنج ماه منتهی به مرداد سال جاری تعداد 41 تعاونی در این استان راه اندازی شد، گفت: سال گذشته نیز 948 فرصت شغلی در 2 قالب پرداخت تسهیلات 115 میلیارد ریالی به 81 تشکل تعاونی ایجاد شد.
به گفته وی، پارسال همچنین 41 تعاونی با اشتغالزایی یک هزار و 789 نفر و یک هزار و 750 میلیارد ریال اعتبار از سوی اداره کل تعاون استان کردستان تشکیل شده است.
وی اعتبارات اشتغالزایی کشور را 500 هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: از این میزان اعتبار، 20 هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی برای اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده که 3.42 درصد آن سهم استان کردستان است.
رشیدی ادامه داد: تعداد 330 تعاونی در استان کردستان با ظرفیت اشتغالزایی سه هزار و 758 نفری در دست اجراست و هنوز به بهره برداری نرسیده که از این تعداد، 104 تعاونی با 40 درصد پیشرفت فیزیکی داریم که نیازمند تسهیلات 400 میلیارد ریالی هستند.
به گزارش ایرنا، 11 تا 17 شهریور به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است، تعاون و توسعه منطقه ای روستا تعاون، تعاون و اشتغال زنان، تعاون اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، تعاون گسترش مشاغل خرد خانگی، تعاون توسعه و کارآفرینی و ترویج تعاون و کار جمعی از عناوین روزهای این هفته است.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.