به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری ژئوفیزیک وابسته به دانشگاه تهران، نخستین زمین لرزه به بزرگی سه و 9 دهم ریشتر در ساعت 15 و یک دقیقه و پنج ثانیه در عمق 10 کیلومتری زمین در موقعیت ۳۶.۰۱ شمالی و ۴۵.۶۵ شرقی در فاصله 10 کیلومتری کانی سور، 16 کیلومتری ارمارده و 21 کیلومتری بانه در استان کردستان روی داد.
دومین زمین لرزه به بزرگی چهار ریشتر ساعت 16 و 2 دقیقه و 20 ثانیه به وقت محلی در عمق 10 کیلومتری زمین روی داد.
مرکز این زلزله ۳۵.۹۸ شمالی و ۴۵.۶۰ شرقی و در فاصله 16 کیلومتری کانی سور، 19 کیلومتری ارمارده در استان کردستان و 22 کیلومتری سردشت در آذربایجان غربی ثبت شده است.
زمین لرزه سوم نیز به بزرگی 2 و نیم ریبشتر در ساعت 16 و 31 دقیقه و 29 ثانیه در عمق ۱۱ کیلومتری زمین در فاصله 10 کیلومتری کانی سور، 19 کیلومتری ارمارده در استان کردستان و 19 کیلومتری سردشت در آذربایجان غربی به ثبت رسید.
بخشدار نمشیر گفت: این زمین لرزه ها علاپوه بر شهر کانی سور در شهر بانه و بخش بوئین نیز احساس شد و باعث ترس و وحشت مردم منطقه و ایجاد اضطراب در میان آنها شده است.
اسماعیل محمدی با بیان اینکه هنوز گزارشی از خسارت مالی و جانی این زمین لرزه ها ارائه نشده است، افزود: عوامل امدادی برای کمک رسانی احتمالی به آسیب دیدگان آمادگی دارند.
شهر کانی سور مرکز بخش نمشیر در 15 کیلومتری غرب بانه واقع شده است.
بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع است.
خبرنگار: زینب طلایی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7469/ 9102
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام /*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.