به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، دکتر اسماعیل احمدی در این بازدید با تقدیر از از حرکت خلاقانه و مبتکرانه متولیان آزمایشگاه راژه، اظهار کرد: اجرای این طرح بدون شک کم سابقه و بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: حضور در این مکان هر فردی را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا که این مکان به جای یک مکان پزشکی و آزمایشگاهی بیشتر به یک فضای فرهنگی و کتابخانه ای شبیه است.
دکتر احمدی عنوان کرد: چاپ و نشر گزارش هایی در رابطه با بخش ویژه کتاب آزمایشگاه راژه در رسانه های شناخته شده کشور نشان دهنده اهمیت موضوع و بکر بودن این اقدام است که افتخاری برای استان کردستان به شمار می آید.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان بیان کرد: توجه به اهمیت کتاب در شکل گیری شخصیت کودک و ایجاد بخش ویژه به این منظور نشان دهنده جهان بینی بالای متولیان و مبتکران این فضای فرهنگی است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد.
دکتر احمدی نقش کتاب را در سلامت روانی جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مطالعه کتاب یکی از مهم ترین راهکارهای سلامت روانی فرد و جامعه است و نقش مستقیم این مهم بر کسی پوشیده نیست.
مسئول آزمایشگاه راژه نیز در این دیدار با اشاره به نقش مهم کتاب در سلامت جامعه، بیان کرد: با توجه به اهمیت این مسئله و همچنین علاقمندی به حوزه های فرهنگی و هنری اقدام به راه اندازی کتابخانه در آزمایشگاه کرده ایم.
دکتر شکوه بزرگی تصریح کرد: به همین منظور در ابتدای فضاسازی و دکوراسیون ساخت آزمایشگاه، بخش ویژه کتابخانه و نشریات لحاظ شد و همین امر سبب شده است که آزمایشگاه راژه بیشتر به عنوان یک مکان فرهنگی مود توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: بخش ویژه نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان و همچنین بزرگسالان با توجه به اهمیت آن در کاهش استرس و سلامت روانی نیز در آزمایشگاه راژه ایجاد شده، که از سوی مراجعان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
مسئول آزمایشگاه راژه اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 500 جلد کتاب با موضوعات و مضامین مختلف در کتابخانه آزمایشگاه موجود است که بخشی از کتاب ها به ویژه در بخش ویژه کودک از سوی مردم اهدا شده است.
وی با بیان اینکه توجه مدیرکل کتابخانه های عمومی به این اقدام فرهنگی حائز اهمیت و قابل تقدیر است، اضافه کرد: امیدواریم این حرکت سبب توجه بیش از پیش به مقوله کتاب و توجه به مطالعه شود.
در ادامه این دیدار، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اهدای لوح تقدیر و همچنین مجموعه ای کتاب از مسئول آزمایشگاه راژه تجلیل به عمل آورد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 729768
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.