به گزارش خبرنگار ایرنا، ناخدا دوم همت علی قبادی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان افزود: بزودی تفاهم نامه همکاری بین نیروی دریایی و دانشگاه کردستان به امضا می رسد و این نیرو می تواند از ظرفیت ها و توانمندی های دانش آموختگاه و نخبگان این دانشگاه استفاده کند.
وی اضافه کرد: در ابتدا این همکاری در قالب انجام خدمت وظیفه دانش آموختگان در کارگاه های فنی نیروی دریایی است و تلاش برای جذب این نیروها پس از پایان دوره خدمت سربازی در مرحله دوم کار قرار دارد.
ناخدا دوم قبادی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: تفاهم نامه راه اندازی هنرستان کار و دانش نیروی دریایی از مدتی قبل با وزارت آموزش و پرورش امضا شد و در استان هایی که شرایط برای راه اندازی این هنرستان ها مهیا باشد، این نیرو اعلام آمادگی می کند.
وی یادآور شد: نیروی دریایی در 11 رشته مختلف از جمله دیزل دریایی، آتش نشانی دریایی و غواصی می تواند به تربیت دانش آموزان بپردازد که انتخاب رشته ها باید بر اساس علاقمندی آموزش و پرورش و استقبال دانش اموزان و خانواده های آنها باشد.
ناخدا دوم قبادی تاکید کرد: تحصیل در هنرستان های کار و دانش می تواند زمینه اشتغال این دانش آموزان را در آینده فراهم سازد و دانش آموختگان این هنرستان ها در اولویت استخدامی نیروی دریایی قرار داشته باشند.
وی گفت: تحصیل دانش آموزان در هنرستان های نیروی دریایی نیازمند فرهنگ سازی جامعه در این خصوص و آشنایی مردم با ویژگی خاص خدمت در این نیرو است و رسانه باید در زمینه نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه، نیروی دریایی را کمک کنند.
مدیر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کردستان با اشاره به اهداف راه اندازی دفتر نمایندگی در کردستان افزود: این دفتر با هدف جذب و گزینش نیروهای بومی در نیروی دریایی راه اندازی شده است.
رئیس خبرگزاری ایرنا مرکز کردستان نیز در این دیدار گفت: فداکاری ها و جانفشانی های کارکنان و افسران نیروی دریایی در دریاهای بین المللی باید هر چه بیشتر در رسانه ها منعکس شود.
مجید سلیمانی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی نظام خود را متعهد به انعکاس اخبار و دستاوردهای نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی می داند.
وی اضافه کرد: رسانه ها می توانند نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ ها در جوامع داشته باشند و لازم است در خصوص معرفی نیروی دریایی و برنامه های آن نیز نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
دفتر نمایندگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان کردستان به عنوان هشتمین دفتر این نیرو در استان های غیر ساحلی چهارم مهر 1395در سنندج گشایش یافت.
هم اکنون دفتر نیروی دریایی ارتش در استان کردستان در سنندج، میدان مولوی کُرد، طبقه اول ساختمان شماره 3 استانداری قرار دارد.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.