به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در آیین افتتاح این طرح گفت: هم اکنون 19 کارگاه تولیدی مصنوعات سنگی در این منطقه فعال است که تحت نظر شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر هستند و ظرفیت ایجاد 25 کارگاه را دارد.
محمد دره وزمی اظهار کرد: با اجرای این طرح از سوی بخش خصوصی برای 20 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده که امکان افزایش این تعداد نیرو تا 50 نفر را نیز دارد.
وی با بیان اینکه سنگ های تزئینی یکی از ظرفیت های خوب استان کردستان بویژه در شهرستان قروه است، افزود: اهمیت ایجاد کارگاه های تولیدی مصنوعات سنگی این است یک طرح کوتاه مدت، با سرمایه گذاری کم و اشتغالزایی بیشتری را برای مردم و جوانان منطقه فراهم می کند.
به گفته وی، کارگاه های کوچک مصنوعات سنگی در شهر سریش آباد در سال 94 آغاز شد که علاوه بر ایجاد 19 کارگاه طرح تولیدی امروز حدود 30 کارگاه کوچک دیگر نیز در شهر سریش آباد فعالیت دارند.
دره وزمی با تاکید به اینکه مایه حیات این واحد تامین سنگ و مواد اولیه است، یادآور شد: این سازمان آمادگی دارد با کمک شرکت توسعه صنایع و معادن بنیاد کوثر برای کارگاه های تولیدی مصنوعات سنگی به شرط تولید، با قیمت ارزان و مناسب سنگ تهیه کند و در اختیار آنان قرار دهد.
به گفته وی، هدف از ایجاد و حمایت از کارگاه های تولیدی مصنوعات سنگی این است با استفاده از مصنوعات سنگ های تزئینی از جمله مرمر قروه در این زمینه به عنوان یک برند منطقه فعالیت کند.
خبرنگار: سارا صالحی
7345
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.