به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر مرکز آموزشی نت گستر سنندج در این جلسه هدف از برگزاری این گردهمایی را فراهم کردن بستر برای مطرح کردن ایده های صاحبان فکر و ایده و حمایت از آنها و تبدیل ایده به محصول عنوان کرد.
رنجبر با اشاره به اینکه استان کردستان در تمام حوزه ها و بخش ها توسعه نیافته است اظهار کرد: نبود سرمایه گذاری و عدم حضور شرکت های بزرگ کسب و کار یکی از دلایلی است که کسب و کار در استان کردستان شکل نگرفته است.
وی با بیان اینکه بخشی از حوزه های مختلف کسب و کار با بحث IT و ICT مرتبط است ادامه داد: کردستان از پتانسیل ارزشمند نیروی انسانی در حوزه IT و ICT برخوردار است و می تواند در این زمینه رشد کند.
وی افزود: برخی از این حوزه های کسب و کار در آغاز راه است و به سرمایه گذاری نیاز ندارد.
وی با اشاره به اینکه مجموعه نت گستر سال گذشته همزمان با اعزام هیات تجاری از سوی اتاق بازرگانی به اروپا آغاز بکار کرد گفت: در همین راستا بهره گیری از تجارب بین المللی بخش های حوزه IT و ICT تعریف و راه اندازی شد.
وی به راه اندازی طرح تکاپو در استان کردستان از سوی سازمان های مرتبط اشاره و اظهار کرد: این طرح در 14 تفاهم نامه ملی در حوزه IT در کشور راه اندازی شده است.
وی افزود: 100 شرکت در حوزه های مختلف کسب و کار در استان راه اندازی می شود و امید است بتوانیم در استان ایده های کسب و کار را پوشش سازی و برندسازی کنیم.
وی اظهار کرد: امروز زمان کسب و کارهای خُرد در دنیا سپری شده است و امیدواریم با تجمیع حوزه های کسب و کار بتوانیم حلقه واسطی باشیم.
پژوهشگر و استاد دانشگاه نیز در این رویداد با اشاره به فعالیت ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی افزود: این نهاد در سال های اخیر در حوزه کشاورزی بویژه توت فرنگی، گردشگری، صنایع دستی و انیمیشین توانسته به موفقیت های چشمگیری دست یابد.
روژین پاک نهاد در زمینه رویداد کارآفرینی و شرکت های استارت اپ گفت: این شرکت ها شرکت هایی نوپا محسوب می شود و بر اساس مدل کسب و کار حرکت می کند.
وی افزود: شرکت های استارت اپ بمنظور خلق محصول خدمت با ارزشی نو ایجاد شده است این شرکت ها از یک ایده شروع می شود.
به گفته وی (START UP) استارت اپ یا رویداد کسب و کار فناورانه گردهمایی و نشست هایی است که در درون این تیم ها ایده هایی ارائه می شود.
رویداد کسب و کار فناورانه (استارت اپ) به دلیل نوپا بودن و عدم سود دهی مناسب، سرمایه گذاری برای آنها بگاهی سیار با ریسک و خطر کردن همراه می شود و به مدیریت بالا نیاز دارد.
گوگل، اپل، مایکروسافت و آمازون را از استارت اپ های موفق جهان برشمرد و گفت: همه این استارت اپ ها از یک ایده و از صفر شروع کرده اند.
اکونومیست، دیجی کالا، آپارات و کافه بازار سه شرکت اینترنتی بزرگ برتر ایران هستند.
جهاد دانشگاهی به مثابه یک شبکه عظیم پژوهشی 133 گروه پژوهشی و 120 مرکز خدمات تخصصی را در قالب 6 سازمان، 36 واحد و 26 پژوهشکده در خود جای داده است.
ثبت 428 اختراع و اکتشاف از سال 82 تا 94 و کسب 85 رتبه برتر در جشنواره های معتبر علمی و بین المللی از افتخارات جهاد دانشگاهی کشور است.
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
7352/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.