به گزارش ایرنا از روابط عمومی هیات سوار کاری استان کردستان، محمدابراهیم زارعی شامگاه دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره ملی اسب کُرد، افزود: برگزاری سالانه جشنواره اسب کُرد، فرصت خوبی برای برند سازی گردشگری، ورزشی و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است.
وی حمایت ارگان های دولتی و بخش خصوصی را از این جشنواره ضروری دانست و اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند در معرفی کردستان و پتانسیل های فرهنگی، گردشگری و ورزشی این استان به دیگر هموطنان تاثیر بسزایی داشته باشد و به احیای صنعت اسب و صنایع وابسته به آن و در نتیجه اشتغالزایی و توسعه اقتصادی منجر شود.
ابراهیمی به پیوند عمیق ایرانیان و بویژه کُردها با ورزش سوارکاری اشاره کرد و یادآور شد: اسب و سوار کاری در تاریخ اسلام و ایران از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.
فرماندار شهرستان سنندج افزود: کاوش های باستان شناسی در شمال ایران، دفن اسب در 900 سال پیش از میلاد را نشان می دهد که نشان از تکریم و احترام ویژه اسب در فرهنگ ایرانیان دارد.
زارعی با اشاره به انتقال 'اسبچه خزر' به اروپا در تاریخ معاصر ادامه داد: اسب در متون تاریخی ایرانیان مانند شاهنامه فردوسی و منابع دینی جایگاه ویژه ای دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از برنامه های ورزشی تاکید کرد: شورای شهر همواره از برنامه های فرهنگی و ورزشی حمایت کرده و بی گمان نسبت به برگزاری جشنواره ملی اسب کرد نیز بی تفاوت نخواهد بود.
جلال شریعتی افزود: برگزاری بازی های بومی محلی با اسب کرد نشان داد مردم کردستان با ورزش سوارکاری پیوند دیرینه دارد و این ورزش در دل جامعه جاری است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز ضمن اعلام حمایت از برگزاری جشنواره های فرهنگی مرتبط با اسب، خواستار توجه جدی به مساله تبلیغات در این جشنواره شد.
فیض الله پیری رئیس هیات سوارکاری کردستان هم گزارشی از نحوه برگزاری جشنواره ارائه داد و اهمیت و حجم وسیع برگزاری جشنواره اسب ملی کُرد را برای حاضران تشریح کرد.
جشنواره ملی اسب کرد از 16 تا 18 شهریور در استادیوم 15 هزارنفری گولان سنندج برگزار می شود.
دریافت کننده: وریا کرمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.