به گزارش ایرنا، مدیرکل استاندارد کردستان روز دوشنبه در این آیین گفت: در راستای اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و پیرو مصوبات شورای استاندارد استان و شورای سیاست گذاری تدوین و ترویج استاندارد و ایجاد تعامل اداره کل با دستگاه های اجرایی مقرر شد دفاتر ارتباط با استاندارد راه اندازی و تفاهم نامه ای میان استاندارد و دستگاه های ذیربط منعقد شود.
منصور لهونیان افزود: هدف از ایجاد این دفاتر، ایجاد تعامل دو سویه و هم افزایی توان و پتانسیل ها برای انجام کارهای آموزشی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی و استفاده از خدمات کارشناسی بین استاندارد و دیگر ارگان ها است.
وی ترویج و تدوین استاندارد را از رسالت های مهم این سازمان اعلام کرد و گفت: در راستای تحقق شعار امسال، وظیفه سنگینی بر عهده ما نهاده شده که به تنهایی قابل تحقق نیست؛ بنابراین تعامل و همکاری دیگر ارگان ها و سازمان ها را می طلبد.
لهونیان با بیان اینکه تعامل استاندارد با دیگر دستگاه ها نتایج خوبی داشته است، افزود: برخی از دستگاه ها هم به دنبال ایجاد دفتر ارتباطی با استاندارد هستند.
وی به اهمیت ارتباط استاندارد با آزمایشگاه ها اشاره و اظهار کرد: امید است ارتباط آزمایشگاهی به بحث پژوهش، تدوین، ترویج و آموزش استاندارد به کسانی که به نوعی با تولید مصالح ساختمانی در ارتباط هستند، تعمیم داده شود.
مدیرکل استاندارد کردستان به بحث تدوین استانداردها در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان نیز گریزی زد و گفت: با توجه به وجود کارشناسان توانمند و مجرب در این آزمایشگاه، کار تدوین استاندارد در این مرکز قابل تحقق است.
لهونیان انطباق مصالح ساختمانی استان را با استانداردها در سال جاری، 60 درصد عنوان کرد و افزود: کیفیت مصالح ساختمانی نسبت به سال گذشته 10 درصد ارتقا یافته است که امیدواریم این روند ادامه یابد.
وی گفت: اداره کل استاندارد استان آمادگی دارد همکاری لازم در زمینه آموزش و پژوهش با آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان، داشته باشد.
مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان نیز در این آیین گفت: فعالیت های این آزمایشگاه به استانداردهای کشور نزدیکتر شده است.
فرید طهماسبی با بیان اینکه نمونه برداری بسیار مهمتر از عمل آزمایش است، افزود: نیاز است آموزش مداوم در زمینه رعایت استانداردها به واحدهای تولیدی( به ویژه مصالح ساختمانی) داده شود.
در پایان، تفاهم نامه همکاری میان مدیرکل استاندارد کردستان و مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان به امضا رسید.
هم اکنون حدود 270 واحد تولیدی در کردستان تحت پوشش اداره کل استاندارد هستند.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.