به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، رئیس کنگره قارچ شناسی ایران در این کنگره که در سالن مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال 92 این انجمن تشکیل و اولین کنگره آن در گیلان، دومین کنگره در تهران و سومین کنگره در سنندج هم برگزار شده است.

بهرام شریف نبی افزود: این کنگره به حمایت انجمن قارچ شناسی ایران و دانشگاه کردستان برگزار شده است و اثرات خوبی در پی خواهد داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: قارچ‌ها از منابع مهم ژنتیکی به عنوان غذا و دارو به شمار می‌آیند و آغاز تاریخ فناوری زیست شناسی با مطالعه قارچ‌ها شروع شده است.

رئیس کنگره قارچ شناسی ایران با بیان اینکه در دهه‌های اخیر تلاش برای رشد قارچ‌ها افزایش یافته است، بیان کرد: هنوز قارچ‌ها موجوداتی کمتر شناخته شده محسوب می‌شوند و در این راستا همکاری‌های بین المللی بسیار ضروری است که انجمن قارچ شناسی ایران تلاش‌های خوبی انجام داده است.

وی گردهمایی اساتید و دانشجویان و دست اندرکاران حوزه قارچ شناسی را از اهداف والای تشکیل انجمن قارچ شناسی دانست و گفت: ارتباط بیشتر انجمن قارچ شناسی با سایر انجمن‌ها و مراکز تحقیقاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و در راستای توسعه این مباحث نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 725709
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.