به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از دهگلان، محمد محمدی در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی دهگلان در سال جاری که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: توجه به نیازهای روستاییان در تمامی زمینه ها و به ویژه بخش های فرهنگی امری ضروری است.
وی با اشاره به نقش مهم کتاب در توسعه فرهنگی جامعه، عنوان کرد: کتاب از مهم ترین ارکان ارتقای آگاهی و بصیرت در جامعه است که می تواند کشور را به سمت و سوی سعادت و پیشرفت هدایت کند.
محمدی بیان کرد: بخشی از نیازهای فرهنگی روستاییان دسترسی آسان به کتاب و کتابخانه است بنابراین باید با اجرای برنامه های کاربردی این نیاز را در حد توان برطرف نماییم.
معاون فرماندار دهگلان با بیان اینکه مسئولان و خیرین نقش مهمی در رفع نیازهای جامعه ایفا می کنند، بیان کرد: این دو بخش با همراهی مردم می توانند با شناسایی معایب و کاستی ها به رفع آنها اهتمام ورزند.
وی افزود: کتابخانه های عمومی باید با اجرای طرح های مختلف زمینه دسترسی روستاییان به کتاب را ارتقا دهد تا این قشر زحمتکش نیز بتوانند از نعمت کتاب و کتابخانه بهره مند شوند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی دهگلان نیز در این جلسه اظهار داشت: این شهرستان در حال حاضر دارای دو باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی با یک هزار عضو فعال است.
محمود محمدی بلبان آباد با بیان اینکه زیربنای کتابخانه های عمومی دهگلان در مقایسه با میانگین کشوری بسیار پایین است، گفت: زیربنای تنها کتابخانه عمومی نهادی فعال در شهرستان 175 متر مربع است.
وی با اشاره به اینکه دو طرح ساخت کتابخانه مرکزی دهگلان و بلبان آباد در این شهرستان به دلیل نبود اعتبار متوقف است، اضافه کرد: مسئولان و خیرین می توانند با تامین اعتبار لازم گامی اساسی در راستای حل مشکل این دو پروژه بردارند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 725708
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.